Lo möte

Idag varit på Lo möte... trevligt fick lära mig en hel del nya saker :)
sitter här och läser hur landstinget dalarnas nya budget ser ut när M har lagt det
blir så fundersam... blir orolig blir ja blir verkligen inte förvånad.
Men ändå så vill jag inte tro det värsta!

Jag hoppas verkligen att allt är en mardröm men tyvärr inte.
Det är att gilla läget och kampen har åter igen börjat.

Hur många vet om varför Ådalen 1931 är så speciellt?
Tyvärr är det nog för få! Man är glad för sitt kollektiv avtal fast det är ju inte säkert att man har det!
Då borde man verkligen inte klaga på facket när de vill strejka. Det är soldaritet och det är en trygghet att ha kollektiv avtal och rätten att strejka. Vill verkligen bara tala om att inget är säkert längre - å förresten var är den borliga regeringens alla jobb som skulle komma? En undran?! Lite skoj är det dock vad som händer imorrn! .... fast det är en ny dag och det kommer att märkas! *hehe*

borde egentligen skriva en mycket längre blogg idag.
men huvudet gör så ont. Tror jag börjar bli sjuk

I helgen kommer superstars upp hit till sundsvall. Hockey på söndag!
Ska bli skoj! Jag hoppas verkligen att sundsvall visar sig på sin bästa sida.
Kanske man skulle försöka visa mamma att sushi är gott *hehe*

ha det till vi syns här näst!

en sak är säkert jag kommer med all säkerhet tillbaka.

//Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback