Vem är jag??

Igår satt jag å läste auris. Tidningen för höreselskadade. En jätte bra tidning
men kom då fram till många "saningar" hur mitt liv är!
Vem är jag? ÄR jag en eller är jag två personer?
På ett sätt är jag inte handikappad utan en hörande person som älskar livet,
nyfiken på det mesta tycker livet verkligen är en utmaning vad allt det innebär.
Gillar verkligen att ta till mig ny kunskap!

Den andra är en hörselskadad tjej som missar mycket i livet genom att inte höra allt.
Jag har sett allt som möjligheter och inte omöjligheter! Det finns inga för höga berg att bestiga
om man har viljan.
Vem är jag egentligen?
Jag önskar att man pratade mer om hörselskadad. Känner att hörsel har blivit sämre.
Känner mig kluven. Det är inte många i min omgivining som tror jag hör så dåligt som jag gör.
Jag hankar mig fram och försöker fråga om jag inte hör. Många ggr kommer man på patrull då man inte inser att jag verkligen inte hör. Jag vill verkligen kunna släppa mina hörapprat och gå "fri" men jag skäms inte för den jag är! Jag vill verkligen bara inse att jag är en hörande i en hörande världen och en höreslskadade i den hörselskadade världen!

Undra om jag ska börja frågasätta vissa saker på vissa möten varför de inte har slinga?
skulle jag vara jobbig då? Jag måste börja säga ifrån det gäller överallt. Jag tycker ibland det är jobbigt att säga det!

STÅ på er alla glada underbara människor - jag tror på dig!

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback