Del 1 av jul firandet och resten av allt som har hänt..

Nu är det ett tag sedan jag skrev det har hänt mycket kan jag lova.
Jag har firat jul för första gång i hop med en annan familj. En konstig känsla men jag blev väl mottagen Tack för det familjen Olsson :) ni är som en x-tra familj för mig.
Men jag ska börja från början.
Den 19 december var det julbord på jobbet och lekar på e.m  min sista dag innan jag gick på en lång ledighet. Skönt fast jag saknar ju egentligen jobbet mycket. Komma dit och höra Ingemars kloka inlägg, Pernilla skratt, Monica F funderingar, Tobbes suckar över det som inte går som han vill och Monica S som är som en extra kram bara! Hon finns där jämnt. Tack för ni är dem ni är fast jag ska erkänna ni är lite konstiga ibland :) hehe

I torsdag handlade jag å Anna julklappar. Fixade julklappen till både Emma och Micke så det kändes skönt. Resan ner till dalarna började på fredagen efter jag hade jobbat x-tra på parken. Det kändes underbart att dra vidare till dalarna. Tack Anna för alla underbara samtal med dig på vägen ner till Sveg! Jag tycker så grymt mycket om dig vännen! Du är en san vän.

I fredags kväll/natt kom vi då fram till metargården, Rälta, Leksand. Ja det kändes bra. Första gången på länge jag grät mig till sömn. Jag saknade pappa så mycket! Det är så grymt jobbigt ibland. Livet går vidare.
I lördags var jag å M, mamma först till Leksand och handlade det sista! Så blev det en härlig eftermiddag tillsammans med Sanna, brorsan, syrran, B, mormor, mamma å syskonbarnen. Vi skrattade och grät ihop och Tunnan gjorde ett trevligt besök....
Kvällen blev tillsammans med Sanna, brorsan, mormor, mamma å Tunnan å M djupa samtal om livet gick genom och många skratt blev det kan jag lova men även alvarliga. Jag älskar er alla. Ni betyder så mycket! Mormor se till att bli kry för jag kan komma hem och ha trevligt med dig! Jag saknar dig ju.
Mini julafton blev på söndagen efter en utflykt med Sanna... tack!!!!!
Jag å M fick många fina julklappar och det gick ett speciellt tema i år. Undra varför  :) tack för alla julklappar!!!!!!

Julaftons morgon blev tidig då jag blev att jag körde en bit upp till Ö-vik och sedan turades vi om!! Hem till Olsson och fira jul....
Juldagen blev en slapp dag men efter jag å M jobbade på parken blev det en kort sovmorgon innan det var dags att fira älsklingens födelsedag! Grattis gubben jag älskar dig jätte mycket!!! Jag hoppas presenten passar :D
Torsdag ... Emma vännen du är underbar och tur att jag träffade dig då och vi kommer ju tillbringa x antal dygn ihop här i lägenhet och jag är inte ledsen! Älskar dig vännen du betyder så mycket jag lovar att jag alltid finns här oavsett var i världen jag befinner mig i. Fast vi ska ju ut och resa :)
Tunnan - :) kom på torsdag kväll.... å fredag blev det hockey i Sundsvall (reslutatet hoppar vi gärna över) Men laget i mitt hjärta är ju och förblir Leksand!!!
Lördag... en lugn dag? nja vet inte det. Bio Arn och sedan blev det besök av Bylla... mysig kväll som slutade bra trotts jag satte på lampan åt vissa :) Inga nämnd! *asg* finns saker ska inte heller skrivas här... Det är bara så!
Idag söndag... ja ni jag eller rättare sagt Emma har bakat. Jag är verkligen kass på att baka jag håller hellre sällskap och njuter lite av livet och har djupa samtal! :D hockey i eftermiddag men hela gänget utom Anna.. KOM HEM NU från Sveg! Jag saknar dig.

Idag senare idag är det nyårsafton.... vi ska ha middag jag och Micke! Tunnan, Emma, Johanna S, Bylla, Grundberg, Frida, Patrik och Tommy kommer! Jag ser framemot av lämna 2007 bakom med enbart person jag tycker så grymt mycket om :)

En resumé över 2007 kommer när jag har tid. Kanske ngn gång i dag på nyårsafton.

Jag hoppas att vänner som skaffar sig pojkvänner/flickvänner till sviker de vänner man har för man inte ser vilka  som är en nära. Att missta en vän för den är kär finns nog inte ord för vad det känns. Jag kanske inte är den bästa att höra av mig till alla men till er som verkligen betyder mycket vet att jag finns här hela tiden.

Emma - dessa rader är till dig!
I år har ett mycket speciellt år för oss bägge. Men utan dig har jag aldrig klarat av allt. Utan dig hade jag inte suttit i Ö-vik idag och inte heller varit lycklig för du är en vän som få är. Du lyssnar, du är glad, du är ärlig men framför allt är du en vän som inte sviker. Tack för du finns å tack för julklappen den värmer så mycket! Älskar dig!!!!! Jag vet att du redan vet vad som står här... men jag vill att alla ska veta hur en person ska vara ... du är en underbar vän.
2008 kommer vi fixa saker du å jag :) vi kommer ha skoj ... *asg* 1 kr för socker ??? *minns du* klart du gör. Eller gula faran och våra turer... *LER* tack för du finns...

Johanna M - jag måste nämna dessa rader till dig! Du är en tjej som helt enkelt är för mig ngt speciellt. DU är bäst och tack för du gör så mycket för SSU och du kan verkligen det du gör!

Pira - eller s.k pyret kan egentligen inte beskrivas i ord men du är bara så härlig vän.

Jonatan - Jonte kom hem... saknar dig.... du har givit mig så mycket.

Isabell - ditt hjärta har hamnat numera i Dalarna... jag hoppas du inser att jag är din vän i vått och torrt :)

de är de som är min arbetsgivare... tack för 2007 ni är gryma!

ja det blev en lååååååååååång blogg...

ett råd från lilla mig:
*lyssna på ditt hjärta men ta kloka beslut och var ärlig emot dig själv, det vinner du på*

Älskar dig Micke! Du är min pojkvän, sambo.

puss er Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback