Almedalen, onsdag!

Idag var jag på debatt om kärnavfall. Egentligen var debatten i sig inte så intressant men å andra sidan var personen där som jag ville höra. Åter igen ingen slinga eller dålig microfon.
Jag hoppas verkligen att man inser att alla har inte samma tillgång här i almedalen. Vilket man kan tro. Jag hoppas man verkligen lyssnar på oss. Jag har fått beröm, vi UH har fått beröm.

Elin Norén, SSU tog upp vårat krav att friskolarna inte skulle diskiminera oss. Tack Elin nu ställs hoppet till dig att du fortsätter hjälpa oss att driva våra frågor i samhället och skolfrågor :)
För trotts allt är det ju inget parti som driver våra frågor fullt ut.. Vi har väl samma rättigheter och skyldigheter att vara med och delta på politiska möten. Men om ingen slinga finns så är det svårt att vara där på samma vilkor. Alla som är höreselskada kan inte teckenspråk. Visst många kan men långt ifrån alla! Jag tror verkligen att vi måste få frågorna på agendan. Jag tror på dig Elin att du lyfter det! :D

Annars har jag mest gått runt och lyssnat på intressanta personer och träffat PR byrå. Vilket var intressant i sig.
Ikväll har Peter Eriksson, Mp tal. sedan blir det mingel. Imorrn ska vi softa till 10.30 skönt. Men jag tänker nog fixa ett par byxor.

Snart är denna vecka slut. Känns som jag har verkligen försökt prata våra frågor med de kontakter jag har.

"i varje minut saknar jag dig det känns som en evighet tills vi ses men jag vet det är inte långt dit"

//Susanne, en härlig juli dag på gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback