Almedalen

Efter nga dagar under icke bloggande är det dags för en ny blogg.
Sitter på bibblan i Visby.
Nu har jag semester :) Härligt ... njuter av sommern... (vilken sommaren) Det är ju tråkigt att det inte är varmt och soligt. Men jag hoppas den kommer under nästa vecka då jag befinner mig i dalarna och njuter av ledigheten.

I veckan som var hade vi kampanj. Det började med vi var till hamnfesten uppe i örnsköldsvik.
Jag, Micke, Danne å Isabell är oslagsbart team.
I söndags var vi efter tre roliga och härliga dagar på bio :)  Såg Die Hard 4

Måndag bar det väg till kramfors där vi hade kampanj tillsammans med Pira och Petra. Härliga personer.
TIsdag blev det Ånge och sedan hade vi D.s möte i Härnösand och fick besök av Erik våran kontaktombudsman.
Onsdag stadsfesten och åhej å vad vi fick ut frihet. :) vi är bäst!
Torsdag åter igen stadsfesten med även stanna på kvällen och se på the ark!
Fredag blev det örnsköldsvik och en båtfärd ut till strängön. Dagens å veckans ros går till Emma som fixat allt som vi kunde göra ute på strängön!!! DU är bäst verkligen....

i Lördags blev man tvungen att dra tidigare och det var skit drygt egentligen. Roligt att åka båt! :) Bättre än karusell ju :) Jag skrattade lika mycket som jag grät och Pira blev blött.
Tack Min älskade kock för du var med och såg till att alla blev mätta under helgen. Jag är så glad jag har dig.

Så i lördags natt drog man hit till visby... tågresan *suck* men väl här har jag nu hört andreas carlgrens tal och Mona Sahlins tal. Mona är ju helt enkelt bäst! Jag tycker hennes tal var jätte bra och delade ut UH:s poltiska program till både Marita, Mona, Tomas B, Elvy. SÅ nu håller jag tummarna att ni hör vad man som ung hörselskadad tänker och vill förändra världen. Jag är trött att inte se vad frökernas läppar säger! :)

Har ju nu idag funnit en ny vän. Roligt att lära känna nya personer... Men denna vän är något speciell :)

självklart har jag dock hemlängtan, längtar efter pojken.
sedan ser jag framemot att träffa mamma, mormor, syster m familj nästa vecka.
känns som jag behöver träffa och bara vara!

Jag hoppas ni alla får en underbar dag och nu har t.o.m solen hittat till visby :) Härligt det är ju min andra semester dag och det känns bara början på en fin härlig dag.

Dagens ros: Emma Sundelin och Isabell Karlsson två underbara vänner.
Dagens riskvast: till dig som sa " det finns ju teckentolkar, när frågan om hörselslinga kom på tal"
Dagens ordspråk: gör det inte svårare än vad det är.

Nu ska jag ut i vimlet och höra hur SSU:are ifrån hela landet invaderar visby igen.
skönt man känner sig ju inte ensam i alla fall... *hehe*

Å ang Monas tal har jag bara en ska att säga:
Härligt att någon vågade ta upp ungdomars sitaution nästa år vill jag höra hur hon vågar ta upp funktionshinder. Jag tycker det är lika självklart.
Jag tycker Monas tal gav en bra signal om vart vi är på väg inom S. Det känns härligt.

nu drar jag iväg

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback