Sthlm tur och retur

Oj sjutton varför hinner man inte blogga längre?
vad beror det på?!
kanske för jag har fullt upp. Kanske för livet går vidare utan jag tar ställning till olika saker här i samhället. Jag gillar att fundera ibland och stanna upp. Kanske har det med åldern att göra. *asg* jag är inte gammal och jag känner mig inte alls gammal trotts allt är jag endast 25 år och 11 månader 1 dag :) haha det kallar jag inte gammalt. För jag har fortfarande barnasinnet kvar! Tänk på alla flosker jag ger ssu västernorrland per dag! Det borde göras rekord på ngt sätt. Eller alla skratt jag, Jonte, Emma, Isabell och Rikard avlägger när vi umgås det kallar jag härligt. Ett gott skratt förlänger livet och visst är det härligt att skratta. Men snälla när ni umgås med oss måste ni ha näsdukar framme för Emma hon behöver både en och två stycken. Nu även Isabell behöver. Bild bevis finns i Emmas mobil! :) Själv skrattar jag så jag inte andas och jag vet inte vad jag ska ta vägen. En del kallar mig barnslig. Jag kallar att jag vågar bjuda på mig själv.
Tänk om alla gick runt här och var stela och inte log, inte skrattade och inte bara vara sig själv hur har det sett ut då? Dystert! Nej sjutton var er själv och njut av stunden. Jag har slutat att tänka på hur alla ser mig. Under hela min skoltid fick jag rätta mig efter alla andra och alla andra tyckte och täntke för det var rätt. För egentligen var det ingen i min klass som verkligen vågade säga ifrån när vissa var elaka emot mig. Jag var inte som dem. Jag var anorlunda. Men varför på den jord har någon bestämt hur det är att vara anorlunda är att vara fel. Jag tycker om många olika människor. Personer som verkligen bjuder på sig själv. Personer som ler och vågar möta ett hej. Personer som gör tokiga saker men oxå ibland bara är strama och gör saker som de måste. Det är att leva. Jag är trött på de måsten man har fått höra under hela ens skoltid. Det finns inga måsten det finns bara personer som tror de vet vad man ska kunna i det verkliga livet. Jag har ärligt talat inte haft nyta av fysiken med Roth på högstadiet. Det enda jag kommer ihåg från hans lektioner är allt bråk om ingenting. Urk.

Nej ett leende kommer man långt med. Ett gott skratt kommer man långt med. Är man sig själv kommer man ännu längre. Oavsett du kanske inte får jobbet du drömt om så är du dig själv har du vunnit mer än något annat.

Någon har sagt till mig att bakom nästan hörn står han som jag håller kär. Efter vissa år och gråt så är det sant han bara stod där. Kanske inte så som jag tänkte jag skulle hamna där. Nu efter lite mer än månad så känns det hur skönt som helst och bra! Harrys i fredags kväll var hur mysigt som helst. Tack! Du betyder M!

Idag eller rättare sagt igår eller t.o.m i lördags satte man sig på tåget för att åka ner till sthlm för att sjunga.
Tokiga västernorrland kanske men så är det man ska göra saker man tycker är kul!
Resan ner var bara en upplevelse. Vissa sov, andra hörde bara folk som snarkade, å jag hade en säng som var åt fel håll. Å inte nog med det sura människor det finns det.... respektera varandra det gäller även dig! *hmm* ingen nämnd.
Väl i sthlm insåg man att man var trött men ut på långholmen och 6 timmars sång med en sång för alla. Hur härligt som helst. Tack för att ni har gjort en underbar dag.

Så nu sitter jag här nga timmar senare och nynar på låtarna och borde sova.
Den här veckan är midsommar och vem ska inte ner till dalarna under midsommar om inte jag.
Jag längtar som en tok....

nu blir det sängen... john blund lockar.

//Susanne även numera kallad Suss :)

Kommentarer
Postat av: micke boy friend

tack för dem orden. de värmer i mitt hjärta
hoppas du kommer hem snart puss på dej suss

2007-06-19 @ 00:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback