Vintern tillbaka och säger hej!

Igår kväll sent kom man hem efter några dagar i stockholm. Känns som man ska flytta ner. Just nu är man nere varje helg eller några dagar i veckan. Lustigt att vissa har aldrig tid att träffa mig när jag kommer ner men det har ju andra :)
I lördags blev det en historiks händelse. I lördags hände det som man har väntat på länge men egentligen
borde gjort för länge sedan. Socialdemokraterna fick en ny partiledare, en kvinnlig partiledare namnet är Mona Sahlin. En person som är väldigt stark och ledande person inom partiet. Jag är väl första att säga att jag har varit tveksam till henne men har ändrat uppfattning om henne, jag tror att detta blir bra!

I fredags kom jag å Isabell ner till fem. Möte Jenz och Sabina för att se till att det har gått bra. Skulle vara röjare, drog dit vi skulle sova för att sedan dra tillbaka till centralen för att se hockey med partiserna från v-land. :) Det har ju varit derby på högnivå! Själv är man neutrall i slaget i västernorrland... eller är man det längre? *skratt* God mat, gott sällskap och god dricka det gör att kvällen slutar kanon roligt och bra! Modo vann ju matchen. Jag å Isabell tog en lång promenad i natten. Jätte härligt att göra det med tanke på allt som har hänt känns skönt att få prata av sig! *hehe*

Lördag morgon möter mamma vid centralen, till folkets hus och träffade alla härliga underbara människor som ger en sån insperation. OM många av er insåg att ni ger verkligen den insperation som jag bara älskar ta till mig.
Uppvaktade Sara på hennes 30 årsdag (egentligen fyllde hon igår men vi grattade henne på lördagen) Det var mäktigt att se Mona bli vald. Det var mäktigt att höra Görans sista offentliga tal. Det var mäktigt att höra dessa starka ord som Göran sa. Det var mäktigt att vara på plats att höra, se och framför allt känna den revansch lust som finns bland alla nu! Det känns precis som det skulle vara val igen inom några dag! Den viktiga valrörelsen har ju redan börjat. Det var mäktigt.

Kvällen tillbringades på Münchenbryggeriet (där min morfar har varit och byggt, nice att se) tillsammans med många trevliga partiser. Härlig kväll som slutade med att man träffade Sanna :)

Igår blev det brunch och träffade brorsan å Sanna. Det är så trevligt att bara vara!

Hemresan blev lång och krokig. Men hem kom man. Åter igen kommer man kunna lägga en skit rolig helg till minnet! :) Det snöar ute - jobbigt vill ju våren ska vara här....

Nu ska jag på LO styrelsemöte.... men först ska jag hämta min praktikant jag ska ha här denna vecka!!

Ses snart igen!!

<3

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback