Sammanfattning av 2008

Nga timmar kvar av 2008 men sammanfattas i mitt liv som ett år fullt av händelser.
Det var året då Emma fyllde 18 och firades med en dag i Östersund på skidskytte VM.
Var även då man blev en stolt faster till Vendela :)
Det var året man fick sluta på ett jobb man trivdes på och börja fundera på framtiden.
Det var året man jobbade mer på folkets park än vad man kunde drömma om det var oxå det året man fick jobba på Lingbo sjukhem.
Det var året man slutade att vara förlovad och blev gift :) fick uppleva sin eget underbara bröllop, sin egen underbara mallresning och möhippa.
Det var året man fick hålla sitt första midsommartal i rälta (hoppas inte sitt sista) och glad är man.
Det var året man själv flyttade till Gideå men även hjälpte brorsan och Sanna och flytta i Sthlm.
Det var året då jag blev moster för tredje gången denna gång till världens sötaste Noah.
Det var året då man var i almedalen med UH och träffade alla underbara människor och även det året man fick lära sig att den borliga regeringen verkligen uppfyller allt de sa under valrörelsen.
Men det är oxå året som man inser vem som är vän och inte vän. Det är även året som Emma och jag skrattar på tåget ner till dalarna att konditören frågar om jag fått skrattpiller. Det var även året som jag reser med flyg mer än vad jag har gjort under hela mitt. Det är även det året som jag inser vad jag vill börja göra med mitt liv och faktiskt förändrar saker och ting. Det är året som jag fick gå ord till handling å mår bättre än på mycket mycket länge.
Det är året som jag blev omvald i UH:s styrelse och slutar som förtroende val i Leksand.
Det var året som man såg Mora - Leksand på tv i Ejendals arena. Så mycket folk.
Det var året man fick lära känna alla underbara människor man har träffat på olika ställen och olika tillfällen.
Det var året då pappa skulle fyllt 60 men han är alltid saknad.
Var även det året som Pallen fyllde 40 och kusin Thomas blev pappa till Maarta. Det var även året då Molly kom till släkten Olsson. Det var även året som Annie föddes så man nu är x-tra faster.
Det var även det året ekonomin i världen, europa och sverige blev sämre än på många många år. Det är även året då bensin är nere på under 10 kronor och man ser om sitt vad man vill bo framför över. Det är även året då man verkligen inser att 53 mil är verkligen 53 mil enkel resa och det går inte att åka fram och tillbaka och fika när man har lust.
Det är även det året man verkligen verkligen verkligen har ändrat sina träningsvanor och matvanor och har ett mål att avklara under 2009.

Det är det året som jag tycker mycket har hänt och verkligen mer kommer hända under 2009.


Ett jätte gott slut och gott nytt år till alla när och kära runt om i detta avlånga land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback