Dagen i Timrå!

Dagen började med försovning :( jag var jätte stressad upp i morse och magen började kurra när jag sedan satte mig i bilen. Tur att vi hann ner till Sundsvall. Var efter det träffade vi Anna, Daniel, Tobbe från förbundet. Sedan blev väntan på Jytte och Ingela.
Väl på skolan mötes vi av SSU Timrås ordförande Jeffe och Maja, Daniel, Frida. Tack!!!! Ni är så underbara. Där fanns även Robert, d.s ledamot och Mats ordförande i barn och utbildningsnämnden.
Dagen blev toppen jag var skit nöjd och Pernilla ordnade mat på Olerys innan det var dags att styra sina kossa hem. Tack för en underbar dag :) känns helt underbart vi är på rätt väg. :) Med denna dag visar vi att vi är starka tillsammans med partiet och dock är vi framtiden och de är dåtiden :) Gammal uvar lämnar över och unga örnar tar vid. Det som gjorde mig gladast var att se personer växa under dagen och fixa å ordna samt att jag fick berätta hur jag känner med funktionshinder och hur det funkar i distriktet! Jag är stolt över detta distrikt. Tack för alla komplingmanger! Å Anna du är en underbar person - du kan så j*la mycket mer än vad du tror! Lita på dig! Jag blir ledsen när jag ser att du inte tror på dig själv. DU är unik.
Timrå SSU ni är så underbara allihop!
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag blir insperad att skriva blogg när jag läser andra bloggar. När jag har läst Emmas blogg kan jag inte låta bli att tänka på hur min skolgång var! Det är ganska kul att fundera över det i efterhand! Jag hade tur att ha de personer runtomkring mig som jag hade! Det var händelser som gjorde mig både starkare och svagare men nu efterhand ler jag bara! Men alla som verkligen var envisa runtomkring mig tackar jag för. Jag håller verkligen med att Svenska skolan måste förändras på många avseende. Du måste kunna få vara unik utan att det är fel. Du måste kunna lära dig på ett annorlunda sätt utan att det är fel. Idag får du inte var unik du får inte ha "problem" med inlärningen. Jag blir så rädd, ledsen och mest arg  när man inom svenska skolan inte tar tillvara på elevernas kunskaper och intresse å varför man inte lägger inte engergin att utveckla varje elev till en samhällsmedborgare? Varför en elev inte är en tillgång utan ett problem. Jag kan utveckla detta mer.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jag trodde vi hade sett det mesta inom trafiken men idag tror jag tänkte nu får det vara nog. En lastbil svänger ut precis framför mig och kör om. Visst det var en motorväg men jag var på väg att köra om honom. Jag blev bara så less.. Varför kan man inte köra bil/lastbil som man borde göra???

------------------------------------------------------------------------------------------

Visste ni mina vänner att Nasse i nalle puh har bytt namn till RU - om man frågar min sambo så heter den inte nasse utan som sagt RU!

-----------------------------------------------------------------------------------------

De senast dagarna märker jag att jag vill verkligen hem och träffa mamma å mormor, syster, barnen å alla andra men vänner som finns här gör att man dels älskar jobbet och trivs med det man gör (tack personalansvarig) om alla kunde förstå hur mycket det betyder för mig att ni finns. Jag trivs som fisken i vatten.

Nu ska jag se på sporten och uppdatering kommer imorgon :)

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback