Midsommar i Dalarna

Att veckorna går så fort det visste jag men jag vill ärligt talat ha en broms då och då!
Har saker att göra men hinner inte med att göra dem här hemma.

I förra helgen var det Vendelas dop i dalarna. Vi kom ner lördag morgon åkte hem sent söndag kväll, jag å emma var ut med Sandra å Anna på öltältet på fredagen! Var trevligt fast musiken var hög! Sedan som sagt bar det.... Dopet var fint och kul att träffa alla igen! Tack Caroline för du ställer upp!
Jobba måndag - tisdag - onsdag. Sedan åter igen dra ner till dalarna. Jag å micke till dalarna åter igen.... :) trivs där mer och mer när man är hemma på besök.. Tyvärr hinner man inte träffa alla man verkligen vill träffa.

Torsdag - softade sedan blev det Leksand och handlade med mammsen. sedan se den första av tre majstångsresningar för i år! :)  Runtomkring Dalarna har alla småbyar och platser som reser sin midsommarstång och alla är lika stolta för sin. Det är mäktigt att vara i Dalarna i midsommar.
Sedan hem och äta mat med mamma å mormor å ta det lugnt å förlora i plump. Fast det gör ju ingenting.

Fredag - hjälpa till att börja med ladan. (långbord där på lördagen) sedan pyssla innan kvällens utflykt Leksand och se på sveriges största midsommmarfirande. Det är mäktig känsla. Härligt att lyssna och och höra på sångerna men mäktigaste är nog dock att höra 25 000 - 30 000 personer sjunga nationalsången och sedan se alla stora och små leka små grodorna... i år åkte man hem tidigare. Kändes skönt.
Resten av kvällen umgicks man med familjen *underbart*

Lördag - kunde ju mått bättre när man vaknade.... annars fixade inför kvällen och umgicks med familjen.
Klockan 19.30 midsommarfirande i Rälta! Denna vackra by. I år fick jag verkligen äran att hålla högtidstalet i Rälta! Jag kände mig jätte stolt. (kort och tal kommer senare) Det var hur mäktigt som helst! Tack för alla beröm och kommentarer. Kvällen var på logen (ladan) det var hur mysigt som helst.
Tack ALLA som gjorde midsommar till en härlig helg!

Talet och kort kommer läggas upp :) Jag lovar på återseende!

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback