Man brinner för många saker!

När jag gick med SSU när jag var 13 gjorde jag mest för jag tyckte att det var lika bra att vara med för att mina föräldrar ändå höll på med kommunpolitiken. Man är ju född i röda generna. Sedan kom jag inte igång förrän i valrörelsen 2004 med SSU men var aktiv i paritet. Jag var då med för jag tyckte jag kunde göra skillnad bland ungdomsfrågor, jag tyckte jag kunde göra skillnad för att hitta på saker för ungdomar.
Att vara med i SSU är jag för jag tror på att alla likas värde, att oavsett varifrån du bor eller din bakgrund ska du ha samma möjlighet. Men ibland kanske det blir för fockuserat på en politik som inte står för ungdomar utan vi vill vara och duta där och där. Men jag tror jag med flera att vi måste helt enkelt focusera och driva ungdomsfrågor, jag tror det är viktigt att vi driver frågor som verkligen rör ungdomar. Men varför är man så rädd för att sätta ner foten och säga hur det ska vara? Jag anser att vi alla måste våga säga ifrån och varför vi en gång gick med i det vi gick med.
Ibland tror jag att vi har glömt bort varför vi en gång gick med. Visst vi kanske inte kan förändra världen på en gång. Men om alla hjälps åt och pysslar med de sakerna vi egentligen borde göra så tror jag vi kommer mycket längre! Vi ska vara en igel på paritet och facket. Vi är deras ungdomsförbund. Vi måste ta ansvaret och se barn och ungdomar. Vi är deras ambassdörer i paritet och fackförbundens forum. Vi måste ta det ansvaret och inte ansvaret för pensionssystmet. Jag brinner för det jag gör. Jag älskar det jag gör. Jag tycker om att se ungdomar att växa jag tycker om att se när en ssuare har gått med och sedan driver sina frågor. Det är det som får mig att fortsätta att kämpa vidare och jobba på det jag tror på.

Jag är en stolt medlem i Leksands superstars. En medlem som tyvärr inte kan åka på lika många resor som tidigare men jag är Leksing tills jag dör! :) Leksand har alltid varit laget i mitt hjärta trotts jag varit och sett på enbart fbk spela, dif spela eller som  när jag gör här se Modo spela. För mig handlar det om att se en sport jag tycker verkligen är rolig och titta på! Men lekisng det kan aldrig någon ta mig i från. Jag kan se och diskutera hockey för det tycker jag är kul men att ge mig kritik för jag inte gör allt för att se mitt leksand är inte rättvist. Jag ska se leksand snart i kvalet! Jag kommer missa nga matcher för jag ska till Spaninen men jag kommer följa det! Leksand i mitt hjärta. Men jag saknar resorna man var på saknar de vänner man har inom superstars! Resan till Åland är ju ett härligt minne eller resan till Modo vid slutspelet :) Bara nga minnen ....

Det tredje jag brinner för är UH. Unga hörselskadade. Jag sitter i ungdomsrådet och jag försöker verkligen sätta funktionshinder på kartan. Jag vill att UH ska vara den igel som inte SSU är när det gäller funktionshinder frågorna. Jag önskar verkligen att man ser UH som en möjlighet att kunna få fakta om hur en del ungdomar ser sin skolgång eller jobb som har hörselnedsättning!

Jag tycker det är tre olika saker jag brinner starkt för. Jag gillar det jag gör och jag hoppas jag ger något tillbaka vad alla har gett mig! Jag finner insperation av många människor, jag finner glädje av mycket, jag finner längtan och jag finner hopp av mina närmaste! Men att släcka min låga går inte i första taget.

Jag fattar inte att man inte kan vara ärlig och säga precis som det är! Att vissa människor sitter och enbart ljuger rakt upp i ansktiet det kan jag inte förstå! Det finns vissa personer som verkligen har bevisat vem de är?! Jag är mycket besviken på agerandet! Jag känner mig förbannad! Jag kan förstå att de personerna inte kommer få det lätt. 

Vad som händer i framtiden det visar sig.... många tankar är det dock!

Nu är det slutspel som gäller.... Timrå - modo. Ska på hockey i Timrå på lördag! Känner att det ska bli skoj... men ännu roligare att åka till dalarna den 28 mars! Jag hoppas vi kan ta en fika mina kära vänner :)

Det är kärlek till vänner som hör av sig och skriver sms till mig! Jag är lycklig som har er mina vänner! Tack för ni finns!

Imorgon ska jag till abf på en studiecirkel och på torsdag ska jag sända radio här i Ö-vik ska bli hur kul som helst.

Läste aftonbladet idag på webben att människor har stämt försäkringskassan att de hade fel. Jag säger heja ni som driver saker vidare! Det är helt sjukt vissa saker som sker!!!

Kom på jag har inte nämt ngt om MUF i dalarna har gått ut med att de vill plantera in fler vargar! Men hallå! Vad tänker ni med? Hur skulle det funka i pratiken?

eran Susanne


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är en fantstisk och underbar person Susanne, du sak vara stolt över den du är. För kom ihåg ta ingen skit, för tillsammans är vi stark!
Pusspuss på dig

Postat av: Pira Hedberg

Du har drivit på mig i SSU och uppmuntrat mig Susanne, det ska du ha ett jävla stort tack för! Och oavsett vad som nu har hänt och kommer att hända så är du ovärderlig! Kom ihåg det!

2008-03-11 @ 23:11:14
URL: http://pirahedberg.blogspot.com
Postat av: Niklas Säwén

Susanne. Tack för all hjälp jag fått av dig, utan dig hade jag inte suttit som ordförande i Sundsvall och jag hade inte varit med I DS. tack för du uppmuntrat mig och att du varit en sporre när jag varit som mest nere under den förra styrelsen. Precis som Pira säger, oavsett vad som händer så är du ovärderlig som vän. Tack för allt :)

Din vän

Niklas

2008-03-12 @ 09:20:52
URL: http://niklassawen.blogg.se
Postat av: Johanna Meiding

Gud, vet inte vad jag kan skriva som är mer gripande, snällt och känsligt än vad de här ovan redan skrivet, men Susanne Gärtner, jag försöker! Jag älskar dig min stora syster. Du är någon som står mig mycket nära och en vän som de finns få av. Utan dig hade jag antagligen inte varit den jag är idag. DU har fått mig att hitta mig själv. Tack för allt du någonsin gjort för mig. Kom ihåg att jag alltid ställer upp! Pusspuss (L)

2008-03-12 @ 22:38:41
URL: http://johannameiding.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback