Skärpning av mig själv

Nu var det hur länge sedan jag bloggade. Jag har fått klagomål att jag inte är aktiv längre på bloggen. Förlåt kära syster, bror och Sanna. Jag ska skärpa mig. NU kommer jag vara nummer 1 igen.
I mina tankar är jag aktiv. Sedan får det i en blogg är det svårare.
Det är mycket som händer i mitt liv åter igen. Förra veckan var man åter igen till Dalarna, denna gång var Emma med. Tack för en helt underbar vecka! Jag hade helt underbart trevligt, skojigt.
Alltifrån att kratta löv med alma och hugo, jobba på fritidis, vara "pressekretare" åt min mamma. Mamma fick vara med i TV, radio och tidningar för att berätta den stora nyheten att Djuras barn och ungdomar har fått 1.2 miljoner i arv. Det är stort och mäktigt att Djura med ca 450 invånare då är det en solskens historia. Jag är glad för deras skull. 
Men allt hände under veckan. Veckan började med i söndags så var tåget försenade så man missade första perioden i hockeyn. Men ängeln mamma hämtade oss i Falun så vi kunde få se hockey. :)
Måndag som sagt krattade vi löv :)
Tisdag jobbade på mammas jobb och umgicks med bror, syster med familjer å självklart emma oxå.
Onsdag, i Leksand, Emma skulle intervjuva miljöchefen i leksands kommun. Så jag passade på att klippa mig och sedan blev det bio i Borlänge Rallybrudarna!!! Vilken film. Kände igen mig ... å Emma vi behöver ingen gps vi har karta och kompass.
Torsdag var en konstig dag. Många saker var konstiga.... men det löste sig det tack å lov. Åkte till sthlm på kvällen - till brorsan och hjälpte han å Sanna å flyttade till en underbar lägenhet. Men hör och häpna vi var för tidiga med tåget. SJ kan hålla tiden. En på miljon när jag åker. Tråkigt men sant!!! Hela fredagen blev det i nya lägenheten ... gick fort att flytta in, trevlig kväll. Sedan lördag hängde jag me Sanna till Ikea! :) Härligt att få umgås! Innan vi styrde bilen till dalarna svängde vi in till Vallentuna och träffade moster samt att ge henne tackkorten. Kul att träffa henne igen :)
Söndag - skickade ut tackkorten ÄNTELIGEN klar!!!!!! Mat på trollkrogen innan bilen styrdes emot Örnsköldsvik. Veckan gick fort. En underbar helg tillsammans med dem som står en nära.
Å nu igår och idag skolades jag in på ett nytt jobb där jag ska vara vikarie. Känns kul samtidigt som många tankar snurrar runt vad jag verkligen vill.

Idag skulle jag varit med på tv för SSU, men tydligen hade de inte tid för mig så jag blev inte med men skönt att vara hemma, jag behövde vara ledig oxå då mitt örvärk bara blir värre och värre. Imorgon skulle jag till Östersund egentligen men jag orkar inte åka dit när örat krånglar. Å jag hör typ sämre än vanligt.  Nu kan jag inte ha hörappraterna i heller. Hoppas det ger med sig till nästa vecka då jag ska till sthlm på tisdagen.

Nej nu ska jag åter igen blogga.... blogga om det mesta! Nu var det mest vad jag har gjort och vad som hände förra veckan... till helgen är man just nu ledig. Känns konstigt att man inte ska göra ngt speciellt. Mimi kry på fredagen men annars blir det lugnt. Känns ju underbart!! Sedan kommer det bli fullt fart resten av året, vilket i sig är väldigt trevligt men det kan ibland blir för mycket av det goda.

Jag kan inte sluta förundras över människor som inte klarar av att göra saker spontant. för mig handlar det mycket om att göra saker utan att planera. Visst min kalender är ibland full men när den inte är det så kan man vara spontan. Men inte då...planera i månader innan! Tråkigt. Å så saknar jag verkligen alla spontan fika med min familj. Det är verkligen tomt. Jag vill kunna träffa dem och kunna ta en fika även det är onsdag i veckan. Just nu känns det bara ett hån att tänka på det. Jag önskar att man kunde trolla sig närmare de som verkligen står mig nära.

Nu ska man se på film. Jag tror jag kommer somna... *hehe*

Nu är det inte långt kvar! Jag längtar... :) *blink*

//Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback