Då var det dags igen....

för att det är söndag å snart blir det måndag.
I torsdags var jag i sthlm på studiebesök på DN och så hade vi PoP möte efter det. Studiebesöket var så där jag var inte helt nöjd med det hela men jag fick ju se det igen :) PoP mötet gick undan. jag ska skriva artikel om Region Skåne gör med hörappraterna. Kommer lägga ut artikeln här när den är klar. Efter PoP mötet umgicks man å var social det gick faktitskt riktigt bra att använda teckenspråk som stöd men inget kan ju gå om man inte har Helen som uppmuntrar än att använda det. Kvällen var mycket trevligt och verkligen ger mig insperation att fortsätta vidare att lära mig. Något kan man alltid lära sig :)
Kan inte sluta fascinerars av sthlm som stad. Var vacker den är på en tidig morgon när solen lyser. Det känns så magiskt att bara gå där och prata å vara. Tiden stod liksom stil när man gick till kansliet på fredags morgonen. Å det var en härlig promenad å man funderar ju verkligen vad man ska jobba med när man vill befinna sig på många platser samtidigt. (men som sagt jag får ju tänka efter själv) Mötet på fredagen gick undan å jag å Helen hann med en lunch innan bägge skulle väg på andra saker, jag skulle hem och hon skulle på möte i Lund. (Hoppas det gick bra i helgen)

På fredags kvällen var det en härlig hemma kväll!

Lördag morgon (alltså igår) styrde jag min färd till Sundsvall och en träff med SSU Västernorrland. De hade kommunträff och distriktsträff, jag var där i egenskap som valledare för LO Ångermanland. Mycket trevligt att höra era diskussioner och det är precis det som behövs. Jag hoppas verkligen det blir ett steg i rätt riktning för både LO och SSU här i länet för man behöver varandra så är det.
Efter lite kramkalas var resan hemåt mot Ö-vik igen :) kändes att man var van att köra de milen men visst var det konstigt ändå många saker man har tänkt genom alla reser man åkt. Jag har verkligen saknat det på ett sätt men så är det ibland. Efter jag kom fram till ö-vik gällde PARKEN! Jobbade där till 02 i natt var jätte trevligt och skoj. Gästerna var trevliga samt Agneta och Peter som spelade var riktigt bra. En nostalgi tripp på låtar. Man gick och sjöng med samtidigt  som man gick och jobbade.

Idag så har man inte gjort så mycket mer än man har försökt skriva klart artikeln och skriva klart andra sammanfattningar som ska vara klara. Men det är de inte riktigt ska försöka få det klart under morgondagen vore skönt att ha det klart för det kommer ju alltid nya saker som man ska påbörja :)

Sitter och funderar på om stadsministern Reinfedlt skulle leva som arbetslös idag för en månad och ha den ekonomi som en arbetslös har undra om man inte skulle tänka om ge mer pengar till arbetssatsningar och TA bort 75 dagars reglen. Fast å andra sidan tror jag inte han skulle förstå hur det är att leva som arbetslös. Men snälla något måste hända så det blir ändring igen. Sedan blir jag irreterad på när hela regeringen står och ser på när allt fler blir uppsagda och fler och fler går arbetslösa. De tog över när Sverige var i högkonjutur och det aldrig gått bättre men nu var har hänt?! Något bör man göra och göra det NU!!!!! Reinfeldt lev som du säger att du förträder!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback