Förlåt förlåt

Det är över 1 och halv månad sedan jag skrev nga rader på min blogg. Men betyder inte det inte har hänt något i mitt liv snarare tvärtom måste jag nästan säga. Det händer saker hela tiden. Nya människor kommer in och stannar i ens liv. Andra börjar man umgås med mindre och flera får man upp kontakten med som man inte har pratat med på år och dar. Det känns bara så himla bra.

Så nu börjar tid resan från den 9 juli som jag senast skrev i från.
Den 13 juli fick jag besök från Insjön, Rälta och Djura. Det var min mamma som kom upp med mina syskonbarn Alma och Hugo samt Matilda och Emmelie som kom hit och var här i nga dagar. Dagarna var för korta för vi hann väl egentligen ingneting som vi hade planerat men skoj och trevligt det hade vi allt. ;) Verkligen minnesvärda dagar. Jag och Johanna åkte till sundsvall och möte dem, på kvällen så "försvann" en av våra katter här hemma, var spårlös försvunnen men han hade gömt sig i skafferiet tror mest på att han inte är van att träffa barn. På tisdag morgon åkte vi till Ulvön denna vackra sagoö. Så vackert som vi har så nära oss men egentligen inte varit på. En helt underbar dag som slutade med grillning med M på kvällen. Onsdag blev en dag som vi mest slappade på och firade min och Mickes förlovningsdag och sedan fick vi besök av Bylla som fick så många smeknamn av busungarna. Torsdagen blev det ett hejdå från barnen och mamma och även Eros som nu flyttade till Dalarna. Tråkigt att de åkte hem men jag hann ju med att fira min födelsedag tillsammans med dem så det var ju nice. *hihi*

Torsdags kvällen blev det middag tillsammans med svärföräldrarna och Johanna. Helt underbar god tårta var det oxå. Tack Johanna för den eftermiddag.

Så var det redan den 17 juli och var på fest på ekvägen. Lika trevligt som vanligt. Under helgen sov vi i stan för på lördagen så var jag på ombudsträff i Härnösand (för ssu kongressen, en kongress jag senare inte åkte på) men som var trevlig och på kvällen åter på ekvägen för att ha en mycket trevlig kväll. Så var det redan slut på den helgen. Tänk att tiden går så fort.

Måndagen 20 juli körde M upp mig till Umeå får då skulle jag flytta till Gbg (en bit utanför gbg skulle jag till slut i ett samhälle som heter Vårgårda) där skulle jag vara en hel vecka tills söndagen efter. Under veckan fick jag vara med och test mäta vi ungas förbundsstäma om hur makt ter sig i olika sammahang. Veckan var jätte lärorik och jag lärde känna människor jag aldrig skulle kunna lärt känna på det visset. Även träffat personer som jag inte har träffat sedan gymnasiet men verkligen saknat ... tråkigt att det spelar roll vem man umgås med som påverkar hur man blir i deras ögon. Men det kan bara bli bättre egentligen. Veckan var lång men samtidigt kort och på söndag kvällen hämtade mamma mig i Rättivk och jag skulle nu vara i Dalarna, Leksand, Rälta i över 10 dagar. Så jag förstår om Micke saknat mig när jag väl kom hem.

I rälta var det riktigt skönt att vara och på måndagen blev det att vara i blge tillsammans med mamma. Tisdag den classic crussingen jag inte har missat många av dem. Lika kul som vanligt. Fick en hel del bilder som jag är riktigt riktigt nöjd med. Kanske ni får se nga. Onsdag träffade syster och fikade med henne :) Helt nice. Inte så ofta men hinner sånt nummera. Torsdag blev det Insjön och Leksand  Fick jätte fina blommor av Matilda och Emmelie. Tack och bock :)

På fredagen blev det Ejen (känns som ett andra hem) och hälsade på farbror och Britta. Senare blev det att se vildsvin uppe i älgberget. Så nära man var dem trotts man körde så hade man hjärtat i hals gropen när de sprang brevid bilen. Senare på kvällen blev det Sven-Ingvars och The Boppers i gropen. Jag var chafför kändes riktigt riktigt skoj trotts regnet öste ner.  På lördagen hade vi en ren slapp dag och det var kanon.
När söndagen kom skulle Micke dra hem och jag stanna nga dagar till. Tisdagen den 4 aug blev det 1 års kalas i Fors. Annie fyllde ett år på kvällen blev det att packa och onsdagen blev det hemfärd.

Väl hemma så blev det bara det bara att packa upp och sömn. Torsdagen och Fredagen blev jobb på parken att städa inför Thomas Ledin. Var mycket att städa och göra men var jätte skoj att vara tillbaka där.
På fredags kväll blev jag å micke bjudna på middag på Olearys. Jätte trevligt och tack Grundberg för du höll vad du lovade (trotts 6 månader senare) Kvällen var jätte trevlig och mycket skratt blev det tills jag fick min allergi chock och det slutade hela med ambulans och besök på aktuten. Troligtvis var det av att ngn lime/citrus frukt som jag fick i mig och jag fick andnöd. Skit jobbigt men tur att man  har en speciell vän som övertalade mig att åka in och en jätte trevlig vakt som verkligen ställde upp. En dagens ros till dig som var ordningsvakt då!!!
Jag fick medicin och vi senare en promenad för att jag skulle få bra luft. Lördagen var jag spack och jag kände helt klart av det. Men senare på kvällen gick man på Ledin med två helt underbara människor. Oj vad andra slet när jag inte jobbade utan satt och kollade. Men jag tycker rent ut sagt synd om dom när de slet så mycket för så få personer som jobbade.

Söndagen på bröllopsdagen blev det en resa till Ulvön där vi tillbringade ett dygn på. Bara jag och Micke och var helt underbart mysigt.

På måndagen blev det lunch med svärföräldrarna och sedan middag hos Johan och Carina. Blev själv kvar där då jag skulle vara barnvakt till på torsdagen. Kan säga dagarna gick för fort och hann ju ingenting. Men roliga dagar. Tack Lina och Emma.

Under tisdagen blev det besök på arbetesförmedlingen och ett inbokat besök hos min handläggare där det kom fram till min pratik ska ordnas så nu väntar jag  bara på ett samtal och hoppas på det bästa!! Jag vill verkligen. Det skulle vara så underbart skoj att få chansen. ;)

Under fredagen blev det stan med Micke och köpte på rea :) Helt underbart.  Jag å Johanna var på spa (tack för presenten) det var jätte trevligt. Så många skratt det blev å mycket flum.


På lördagen så fick vi besök, grillade, spelade kort, kubb och spel men framför allt så skrattade vi. "svenska för svenska"; vattenbrist, å många andra saker som blev konstiga ord men som sagt var en mycket mycket rolig kväll. TACK!!! Hoppas vi gör om den snart igen.

Söndagen blev det 2 års kalas för Lina. Så vi var där bra länge men lika trevligt som vanligt.

Igår måndag ja då blev att att vara hemma hela dagen, söka jobb, senare åka till stan för att vara social och se lite hockey.
så långt inlägg det blev....
men nu vet ní vad jag har gjort över en och halv månad.... dagarna går fort....

Idag så har det mest varit att fixa saker. maila, sakna och sedan inte blivt så mycket mer.
snart kommer Micke hem...
ska sluta men ha det så bra så länge så dröjer inte lika länge till nästa gång.

Å grattis igen Emma för du kom in på sophiahemmet :)

kramkram till mina trogna läsare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback