Onsdag å ännu en dag till ända

Jösses va veckorna går fort... jag tror jag sagt det förut och kommer säga det igen å igen för nu är det verkligen så.
Det händer mycket just nu det känns bra. Har fått iväg flera jobbansökan idag :) Känner mig duktig och nöjd med det hela. Har även kollat upp lite skolor å lite kurser i höst. Planen är följande nu plugga upp eng, läsa statsvetenskap i höst och jobba utöver det samtidigt. Och att ht 2010 börja plugga till min stora dröm :) den tids perioden känns som en bra period.
Idag har jag verkligen varit duktig och det känns så kan beta av flera saker på att göra listan. Men flera är kvar att göra.

Imorgon åker man ner över igen. Mycket som ska hinnas med när man är där nere å det känns ju helt kul. Ser verkligen framemot att åka "hem" igen. Fast jag hade gärna varit med på dåken å gett Emma ett tack tal för det hon har gjort med SSU västernorrland. Hon har verkligen gjort mycket för orginastiionen . Det är inte lätt att jobba i motvind och har funnits vissa personer som har jobbat emot henne. Men hon har bevisat alla att hon kunde reda upp stormen och varför allt gjort det j*ligt bra. Men hon har inte varit ensam. Mycket har jag att tacka henne. Å jag har verkligen saknat dem ... saknat att jobba med dem. Men nu är livet gott vidare.

Igår var jag i Sollefteå på möte ang europaparlamentets valet som kommer ske den 7 juni. Glöm inte att rö(s)ta rätt och (s). 'vi ska ha möte vi valledare som är för LO Ångermanland på torsdag. Bra för då hinner jag träna på e.m :)

Det som slår mig när jag hör diskussionen om sjukhuset i Örnsköldsvik att många inte skiljer på vad en politiker gör och vad en tjänsteman gör. Många tror att politiker är personer som gör allt. De har ju anställda runt omkring sig, men fortfarande sitter man som politiker inte och lägger alla förslag utan tar och läser genom förslag och utan det har man anställda som kan hjälpa till och göra altlså att göra förslagen...... (lite samhällskunskap på kuppen oxå) Å detta som ligger nu är enbart ett förslag och det tycker jag är ett förslag. Alla måste vara med och spara men frågan är om det verkligen rätt att Örnsköldsvik sjukhus ska spara så mycket om man inte ska dela upp det mellan sjukhusen. Sedan är det intressant att så mycket folk är så intresserad att ha sjukhuset som det är idag. Jag hoppas och vill tro att man är fortfarande intresserad när det kommer till valet i dels juni och dels kyrkovalet i september men det stora valet nästa år :) Å för sjutton glöm nu inte bort vad borgarna har gjort med våran försäkring såsom a-kassan till sjukförsäkringen!!! Jag kommer påmina er alla vad så säker.

Vad man än läser för tidningar så står det om vikten dit och vikten datt. Gå ner 5 kg på två veckor etc etc. Man kan inte undgå att varje dag sänds det minst ett program om hur man lagar bäst mat, även olika hälsoteman. Om man mår dåligt man behöver inte må dåligt för att detta ska stå upp i halsen med all denna information. Jag har alltid varit lite x-tra mullig som man kan kalla det. Jag har alltid kämpat för att gå ner dessa x-tra kilon så jag känner mig nöjd med mig själv. Men det hjälper sjutton inte till att man läser om alla metoder. Är man då lite svag så provar man allt. Jag tror man måste ha en sund syn på sitt liv och una sig saker men samtidigt försöka röra på sig. Det är inte lätt med alla fällor jag har lätt att hamna i eller alla ord som poppar upp i min skalle att nu fixar jag inte det igen. Men nu är det så jag tror om man har inställning att man fixar det så gör man det. Så tror jag på min egen vilja kommer bevisa att jag har rätt. Så har jag ju ett mål att gå hem så det så... men hur som helst jag tycker det inte är varken lätt eller rätt att må bra. Steget att må bra har närmare sig med stora och små steg. Å tack till er alla som tror på mig och peppar mig. Jag kan snart flyga... jag kan jag kan.....


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack vännen du är för gullig.

Hoppas att du har de bra nu nere i leksand ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback