Det var ju där att uppdatera....

så skulle jag uppdatera... men det blev idrottsgala istället där man fick se bland annat Charlotte Kalla ta hem jerringpriset. Grattis! Men jag kan inte sluta att förvånas över man skiljer på icke funktionshindrade och funktionshindrade idrottsmän och kvinnor. Alla är man idrottare eller är det jag som tänker fel? Så när Jonas Jacobsson kommer tävla som "vanlig" idrottsman så kommer han då klassas en icke funktionshindrade idrottsman!!! Eller vad? Det borde vara ett pris för årets idrottare och sedan spelar ingen roll funktionshinder eller inte eller om du är man eller kvinna!!!

Jag hade en diskussion idag men en person i min närhet.... citat "det är inte bra att många funktionshindrade får pris får då kanske inte de andra blir så insperade att fortsätta att utveckla sig". För det första så är det inte för priset på idrottsgalan man tävlar för tror jag då och hoppas jag men för det andra borde de som inte alltid haft det lätt vara en insperation för andra. Se och lär av årets hederspris från sportspegeln som Christoffer Lindhe fick! Jag tycker det är helt otroligt. Han om någon kan vissa att vill man så kan man komma väldigt väldigt långt!!!! Han är en san hjälte att verkligen aldrig ge upp! ALLA är verkligen vinnare... å borde insperas av varandra....

Snart e det feb och snart ska jag till sthlm... JIPPI!!!

vi får höras.
Jag kommer skriva imorgon efter jag varit i stan, tränat :) en sväng till parken och inte att för glömma en titt förbi till någon annan.... Å jag vill fortfarande till UMEÅ på onsdag! :) får ju inte se Leksand hemma på fredag så jag måste få se dem lite... är ju ingen modoit och  just nu är det bara kul att få se hockey live.
VIll vill vill att Leksand går upp och bor man kvar i ö-vik då blir du ju trevligt om Leksand är i elitserien... *hehe* typ jag mot resten av västernorrland... men jag går så gärna med min leksands tröja och ställer mig på borta stå i swebank än sitta hem och se på leksand i allsvenskan! :)

nattinatti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback