Ibland funderar jag nog mer än vad jag behöver

I tre dagar har jag tänkt skriva klart min uppdatering på bloggen... hade skrivit ett långt långt inlägg som bara försvann men hur som helst här kommer en del av det som jag skrev då och nytt jag skriver idag.

ja vad menar jag med rubriken... det jag menar det att jag ibland kan gå och älta saker i min skalle i stället för att gå från ord till handling. Det kan vara om små saker i mitt liv eller stora saker. i förra veckan var det flera typiska dagar för mig. Jag vaknade och tänkte äsch jag hinner detta i morgon å så går jag runt och tänker HUR jag ska hinna sakerna i stället för att göra dem?! Kanske är för jag inte har ngt annat att göra än att just göra dem sakerna. Lite filosofiskt men dock sant. Ja jag vet jag är konstig.
Jag förstår många som är arbetslösa att man hamnar i en ond cirkel som man blir lat ... jag gör det imorgon jag gör det imorgon etc. Laten är egentligen brist på rutiner. Men jag hoppas verkligen att alla har ngn som stöttar än.
Nu den senaste tiden sker det varsel och uppsägningar efter uppsägningar. Att många mindre orter som drabbas och man vet inte om man kan bo kvar för man inte har råd att bo där. Jag tycker det är hemskt att veta att många av dessa människor har gått ur både fack och a-kassa för ekonomin inte tillät det?! Är det Svenska regerningen ville att det skulle bli så? Själv har man snart varit arbetslös i 9 månader men JAG är glad att jag a-kassa, kan hoppa in jobba extra etc.
I fredags fick jag iväg min jobbansökan så det känns bra nu är det bara och hålla tummarna tills jag får svar.

Vad har man pysslat med den senaste tiden - i helgen, fredags jobbade jag på parken. Högstadiedisco.  Sålde dricka. M var hos Bylla var dit innan man körde hem mitt i natten.... Lördags blev det besök hos Molly, Niklas och Catrin. Änteligen måste jag säga!!! Jätte trevligt. Hockey - DIf - Modo och Örjan blev gladast. Igår blev det lugnt... väldigt lugnt.

I torsdags när vi var på hockey vann jag flygbiljetter till sthlm :) Hehe så bild låg upp på stora tven i taket med namn och att jag kommer från LEKSAND!! Lite skoj blev det.

Nu väntar jag på att micke ska sluta så vi kan åka hem, blir ett annat blogginlägg i eftermiddag/kväll.

"det gäller att ta vara på varje minut innan det är försent"

Tränade idag gick bättre än i förra veckan. Ska köra mitt första pass  igrupp på torsdag å det känns ju hur bra som helst. Ska försöka köra det passet på torsdagar för att få ännu bättre kondis.
Målet finns ju fortfarande där.... å jag ska visa för mig själv att jag kan denna gång kommer långt bättre än själva målet! :)

höres å förlåt att jag är kass på att uppdatera.... lovar bättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback