Ett sent inlägg

Så var det söndag redan och jag har varit hemma sedan i torsdags kväll. jösses. Redan slut på almedals veckan och slut på min vistelse där för denna gång. (kommer dock gärna tillbaka nästa år)
I torsdags började dagen med att vi städade lägenheten sedan smet jag å Julia iväg innan för att gå på seminarium Barnpolitik i kristider arrangörer Unga örnar tillsammans med LO. Var absolut ett av det bästa seminarium som jag har var på under denna vecka. Slingan var jätte bra och framför allt tekniken var super trevlig och fick mycket beröm som han ska ha! Nöjd till tusen. Efter det seminariumet var vi på ett om ungdoms brottslighet på en båt, jag gick demostartivt tidigare för jag hörde ingenting fick sällskap av Julia (som inte såg tolken och Gudrun som bara hörde fläkten) Jag försökte verkligen höra men det gick inte på vilkor vis. Vi satte oss i almedalsparken i solen och bloggade lite istället (på
www.uh.se) och hade verkligen roligt. Fast det kan man då ha när Piff, Puff är i farten tillsammans med Gudrun.
Har förövrigt fått ett nytt persontecken under veckan. Det nya är ekorre - Susanne. Ja det är ju bra för ni som känner mig inom UIH vet ju hur jag funkar där.
Så efter den trevliga stunden blev det en god lunch tillsammans med SDU och Kerstin som är tolksamordnare höll ett fint tal om denna vecka. Tack själv STAB jag är glad att jag har lärt känna många av er ni är underbara och jag har lärt mig ännu mera teckenspråk denna vecka och kan aboslut följa ett helt seminarium tack vare er! Tack!!!! Efter lunchen blev det en sväng på stan tillsammans med Josefine och Heléne innan det var dags att säga hejdå. Färjan gick för dem och jag hade nga timmar i solen utanför flygplatsen kvar. Låg på en bänk och pratade i mobilen i solen livet var verkligen härligt.

Resan hem gick bättre än resan ner trotts jag fick springa lite på arlanda denna gång med men det löste sig det med.

Vad tog jag med mig efter den här veckan?
-trevliga möten
- bra seminarium
- mycket skratt
- ärliga samtal
- trevliga stunder
- saknad
- okunskap
- intresse
- önskningar
- ensvishet
- egosim
- leenden
- kunskap
- vänskap sträcks
- frågesättande
- irretation
- trevligt
- en bra personal
- härliga människor
- nya kontakter
och en hel del till.

Ett tack till Josefine våran kommunkatör på UH som verkligen har gjort ett dunder jobb! :) Twittra gärna mer :)

Så i fredags sov jag bra länge och sedan var det dags att göra lunch till M när han kom hem på lunch. Fixa lite framför datorn och ta det lugnt. Kvällen blev det middag med Emma och Johanna på Olearys inne i stan. Mycket trevligt. Kvällen slutade hos Bylla då Micke och Grundberg spelade dator. Mycket trevlig kväll och mycket skratt blev det.
Lördagen vaknade tidigt trotts allt. Göra sig klar och åka till stan fixa presenter, fyndade linnen, träffa svärföräldrana, sedan till Carina för en trevlig middag! Spelet var trevligt att spela och kan varmt rekomendera "lika par leka bäst" så det blev i alla fall ett innan vi var hemma. Men var gör det när man har trevligt.
så var det dags för idag (söndag) då var i Bredbyn hela dagen, först träffade jag Emma och var ut och gick sedan skulle hon å jobbade, så då fick man bli fotograf på svärfars konfermationsträff (jublem var 50 år sedan han konfa sig) var kul att få höra alla livsberättelse. Sedan blev det en tur till hans föräldrar hem och se hur det såg ut. Kul att lära sig mer om mickes historia och var han han sina rötter. Mitt i Ångermanlandsskogar måste jag säga är det mycket vackert.
Så söndagen var över efter en stund i ö-vik och en snabb visit hos Örjan. Vilken helg.

Nu till veckan blir det lite av varje men ser verkligen framemot nästa måndag då man får besök! ska bli helt härligt, kul att någon vill hälsa på här och ser hur jag har det.

Tack vännen för du finns om alla vore som dig fanns inget ont i denna värld.

Imorgon blir det att börja tvätta upp hela tvätt högen och städa papper om vädret tillåter det blir det en sväng till "landet" och fota lite gran. Svärmor ska försöka sälja en soffa och ett skåp och vill ha fotohjälp.
Annars blir det att mysa och ta det lugnt i morgon kväll.

Men nu blir det dock sängen för ögonen håller på att slå igen... :( nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback