Igår blev det rätt intensivt

jag och Julia börjdae dagen på frukostseminairum med lärarförbundet. trevligt dock jobbigt att höra då alla ljud fanns runtomkring då ingen hörselslinga finns. Men det var bra och intressant seminarium om vem som äger skolfrågan.
Nästa seiminarium var jag på och hörde om Folkpartiets rapport om ungomdsarbetslöshet och vad de tänkt göra åt den. Jag kan då inte hålla med att det hjälper att sänka arbetsgivaravgiften ytterligare men det är ju deras syn. min fundering är dock forftfarande vad ska de ta bort i den biten? Det kan ingen svara på.

Efter det långa och trevliga seminarium var det dags på hamnplan 5 och Handels åter ingen om ungdomsarbetslösheten. Denna gång mer intressant. Då man måste väga in fler saker när man diskuterar det än att säga det hjälper med det ena eller det andra.

Det sista sekinarium vi var på var lärarnas riksförbund som pratade om en bok som är släppt ang hur skolpolitiken har sätt ut. Intressant men segt. Sedan hade vi en lång härlg stund i solen ute i almedalsparken innan det var dags för att höra Jan Björklunds tal. Ett tal som egentligen inte sa något och en repris från tidigare under dagen. Skulle vara intressant att höra fp politik och inte var de andra tycker.

På kvällen blir det en trevlig stund och träffa många människor.

Ett grattis M för du fick jobbet så glad. Det är underbart att vara här men samtidigt så önskar man att är hemma oxå. Kommer hem på torsdag och njuter av livet lite.:)

Imorse åter igen dags för frukostsemainarium var dock mer intresant än igår, var om ledarskap då lärarförbundet höll i.
Nu sitter jag å Julia i parken och njuter av solen vi ska snart äta en lunch sedan på ett seminarium innan vårat eget börjar kl. 15.00 hoppas på folk.

Tack för du finns du vet vem du är.... tack vännen! :)

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback