Så jag borde ha ..

bloggat, svarat på mail, fixat det men det har inte blivit av. Jag har däremot jobbat på parken och haft lika med noll energi över till annat.
Midsommar i dalarna var underbart skoj. Tack för sällskapet och alla goa skratt i bilen ner och hem. Vad vore livet i all sin glans om inte vänner fanns?! BIlder kommer i slutet av veckan då jag är hemma igen. Midsommar var som sagt underbart. Fredagen leksand och allt vad det innebär, regn, sol och himmla mycket sommar å så lite gott i gropen. Vad mer kan man begära? :) Lördagen i Rälta underbart väder, god mat och trevliga människor och lång natt.
Skoj att träffa ALLA igen man inte har träffat på ett tag. Så underbart.... Men jag skriver mer om midsommar vid ett senare tillfälle..... I fredags blev vi klara med städningen på parken. Dessa två veckor har bara ramlat i väg fort har det gått som sagt men skönt att städnignen blev bra och framför allt den är klar. Så nu är det städat och sorterat igen. Det jag har kvar att göra är att skriva spritlistan. :)

På onsdags kvällen var vi till Marita och Lars och såg på deras nya sommarställe. Riktigt mysigt. Det ligger så vackert vid vattnet :) I fredags e.m gick vi på stan med Carina, barnen trevligt. Inser hur mycket jag saknar syster, och barnen. Det är så trevligt när man går runt med dem. Tack Carina för du är den du är!!!

Så i lördags morse efter jag hade gjort bort det som skulle göras styrde bilen i väg till Carina och Johan. Vädret var ljuvligt. Blåste och solen lyste så blev man solbränd men det var verklgien ljuvligt. En mycket trevlig kväll med bland annat trappbåt (mysigt som helst), crocket då inte jag vann dock..... men tidigit på morgonen då någon inte insåg behovet av sömn var större än vad den personen hade vågat tänka på! hehe. Så vid halv tio kom busfröt ner och sa god morgon till mig. Vid 12 körde Carina mig till flyget!

Så nu sitter jag här i Visby nere på almedalsveckan tredje året jag är här med UH. Trevligt. Trotts flygproblem fick springa på arlanda och allt så är det så härligt att vara här. Bytta flygplan i Gideå p.g.a motorfel, åka med kändisar som Lili och Sussie som hade varit på hamnfesten och spelat.
Här på plats startade det med att taxichaffören kör mig till fel adress, men det löste sig till slut. Sedan nöjt jag en stund i solen innan Josefine och Gudrun kom å släppte in mig där vi ska sova. Efter lite ordningställande gick vi med bestämmda steg ner till max för att få i oss lite mat. Gott var det men som tidigare år så är Max här segt på att fixa ordning maten snabbt men mat fick vi efter ett tag. Sedan begav sig ner till almedalsbiblotektet där vi hade bestämt träff med HSO om vi ska hjälpa dem att var en kanal om tillgängligheten här under almedalsveckan. vi kollar ju redan slingan så det ska vi göra så de ska rapportera vidare hur det går. Det jag frågade om vi skulle få kredtit för det jobb vi kommer lägga ner och det lovade det så nu kör vi hårt iår igen på slingpatrullen!
Efter det korta mötet  lyssnade vi på Lars Ohlys tal. Inte för det var något nytt han sa och det var det en vänsterpartist skulle säga när man är i oppistion. Han fick in poäng då och då. Så lyfte han fram tillgängligheten som en viktig faktor. Det var väl kul att höra men annars var talet mycket mycket spretigt. Man såg inte den röda tråden genom talet. Ser faktiskt med spänning framemot Jan Björklunds tal i morgon måndag mest för att höra om de har någon politik de ska prata om eller om det verkligen är smutskastning emot oppisitionen.

Senare efter talet blev en chai latte på stora torget och så en proemand hem och planera upp seminarium vem går på vilka seminarium. Det är väl det som har hänt typ.

så nu borde jag inte blogga för det har jag gjort redan. Imorgon kommer en ny uppdatering.
Har lite jag ska kolla upp nu idagarna här på gotland.... :) hihi.

nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback