Att bli väckt

jag trodde jag skulle vakna som alltid med mina knep men inte å tack för Taina ringde och väckte mig. Tyvärr var jag inte hemma så jag kunde vara hundvakt till världens sötaste hund. Han och Frasse ligger i samma klass i sötaste :)
Nu sitter jag här och ska snart göra mig i ordning och gå stegen till af och få en sammanfattning. Jag har tänkt å tänkt å tänkt å så har jag tänkt och egentligen har tankarna snurrat i väg lite mer. Men hur som helst så känns det bättre idag än på många många veckor. Jag känner mig redo för att ta tag i saker och ting. Jag känner mig glad och nöjd över vad jag har kommit fram till. Nu har jag min målbild upp ritad och jag hoppas vi har samma målbild.

Att bo på hotell Wasa i Umeå är en upplevelse i sig. Telefonen lysser om kvällen och man tror att den har ringt jag har inte hört om den har ringt men jag tror att den har ringt. Men man får både frukost och middag :)

Snart ska jag åka hem till ö-vik å det känns faktiskt riktigt skönt.....

Så kan jag då inte låta bli att kommentera vad som händer i världen runtomkring oss. Just nu börjar kvalserien närma sig med stormsteg. Jag ser framemot att se den ser framemot varje minut av den och jag hoppas så innerligt att leksand går upp. Det skulle ju vara så frukansvärt skönt att ha tillbaka så man kan se Leksand dels i sthlm (mot dif) och dels här i v-land både mot Modo och Timrå. Det kommer kännas så himla skönt. Hoppet är det sista som lämnar än så jag lever på hoppet att de klarar det iår.

Ngt annat som behöver nämnas är Sveriges stora finanskris.... jag tror att det hjälper inte att sänka löner, det går emot det fackliga löftet. Men jag tror ärligt talat alla måste ta sitt ansvar som kan ta sitt ansvar då syftar jag på den borliga regeringen. GÖR NGT det är ni som har matken och det är ni som KAN göra ngt?! Sedan tror jag tyvärr inte ni kommer göra ngt. Å ta bort 75 dagars a-kassa deltid. DUMASTE regeln som finns på denna JORD!!! Å framför allt gör ngt bollen ligger inte hos oppistionen spelar ingen roll vad vi tycker och tänker om vi ändå inte sitter med makten!!!

Saknar er på metargården, Insjön och sthlm. Hoppas vi ses snart!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback