En flicka som är stark

(Till Emma, Anna, Sofia ni förstår vad jag menar, en underbar låttext. Minnen i röda faran :) )


Där står en flicka och drömmer sig bort, hon samlar liv Där står en pojke och drömmer tillbaks och han struntar i Om han inte kan få det hon drömmer om, om igen Jag ville känna bägge två men jag såg att det inte gick Så jag valde bort pojken, förtjänade det jag fick Och det jag förlorade jag tänker om, om igen Men om jag plockar ner en liten bit Och kallar den för kryptonit Och ger den till en flicka som är stark Då kan ingen nånsin hindra att Jag gräver ner mig som en skatt Och ger den till en flicka som är stark Hela världen färgas grön och jag tittar på Där står en flicka och drömmer tillbaks, hon färgas grå Fast jag inte kan se det, allt målas om, om igen Så jag ger mig ut bland gröna träd och plockar ner Alla frukter jag kan se, behöver fler Gör om det i morgon, jag gör det om, om igen Men om jag plockar... Hon är stark, hon är stark, hon är stark Men hon är starkare än jag Hon är starkare än jag Hon är starkare än jag Hon är starkare än jag – är svag... Jag ska plocka ner en liten bit Och kalla den för kryptonit Och ge den till en flicka som är stark För då kan ingen nånsin hindra att Jag gräver ner mig som en skatt Och ger den till en flicka som är... Stark, hon är stark… hon är stark, stark, stark... hon är stark Men om jag plockar...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback