Lördag - veckorna flyger iväg

Lördag kväll tyckte det nyss var lördag förra veckan men nu så är det lördag kväll i alla fall.
Veckan har barat flygit iväg. Torsdagen bestod av att lyssna på en beetendevetare som skulle prata om studieteknik men pratade mer om pyskologi än studieteknik. Jag diskuterade länge och väl och han frågade mig varför jag går ekonomi för jag skulle passa att ta hand om människor. Han kanske har rätt dagen var blandat att kunna tänka på vilka sinnen man ska använda när man studerar. Men jag hade hoppas på lite mer tips hur man få in informationen. Gick till underbara fiket på e.m och satt där en stund. Riktigt riktigt trevligt. Tycker om det fiket. Kaffet är ljuvligt gott... blev mkt plugg på kvällen.

Så igår var det en som skulle prata om företagande men blev annan vinklig. Jag tyckte det var intressant men borde vara mer om det ska vara och mindre om annat. Så min energi tog slut och anstränga mig att lyssna då honom och sedan att vissa inte kunde förstå att en och en skulle prata. Det underlättare inte då min ena hörapprat inte funkar som den ska ... (tack svärmor för hjälpen så jag kan komma till hörcentralen den 4/11)
jag märker när jag lyssnar och försöker lyssna och faktiskt varken hör eller orkar höra till slut för allt ska tolkas och gissas... men jag hoppas det löser sig med appraten när jag kommer hem till övik.

Igår kväll hade vi en riktig trevlig kväll jag och L diskuterade livets stora frågor pratade, skrattade drack någon öl och ärligt talat så kom vi fram till massor av kloka saker. Ska fortsätta att göra det vi har börjat med att ut och gå å verkligen träna hårt det har ju givit reslutat och det känns.
Sedan är det helt underbart som imorsen när vi var ute och gick klockan 8 innan jag drog till flyget. :P
Träffade dock ingen jultomte denna gång när jag kom till flygplatsen däremot träffade jag många japaner och kineser. Intressant när de såg snö så klädde de på sig massor av kläder och när snön inte låg kvar på marken så stoppade de tillbaka alla kläder på flygplanet så det tog ca 15 min extra att gå av flyget.

mågna har frågat om jag trivs i Övertorneå, trivs och trivs jag bor där och jag pluggar, umgås, tränar men klart jag saknar verkligen mina närmaste. Men det är en tidsperiod får jag se det som annars blir jag väl galen.
Men tack till er som stöttar mig jag behöver inte ens nämna mig.
Nu ska jag börja läsa min ekonomi igen och sedan släcka för dagen imorgon blir lång och hoppas givande det blir en resa till Tyskland för ett möte och studiebesök. :)

Jag är ärligt talat stolt över mig själv för det blir ju ändå minst 3,6 km varje dag nu. Vissa dagar blir det längre och det känns kanon.

Grattis farbror på födelsedagen. Var riktigt trevligt att prata med dig idag.

höres på er.

kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback