Så var jag plats!

I måndags bar det iväg 10.30 gick bussen från Örnsköldsviks busshållsplats till Övertorneå och 9,5 timme var jag framme. Kände verkligen mycket konstigt att detta steg i mitt liv men ju mer jag är här ju mer tänker jag det är rätt! Visst blir det väldigt långa hemresor men alla på skolan och framför mina lärare verkar helt med det klara att det går att lösa det mesta bara man för en dialog. Å det känns ju härligt!

Igår var det första dagen i skolan en introduktion som mest bestod av information och ännu mer information.
Så när jag kom hem igår efter jag hade handlat så var jag helt slut och visste inte vad jag skulle gör med mig. Så snälla förstå mig om jag inte orkar vara lika social dessa två första veckor med tanke på allt är verkligen nytt men det känns som sagt jätte bra!

Idag har jag träffat min "klass" och sedan har jag också fått träffa min lärare.... inte mycket mer som händer.
Övertorneå är mindre samhälle än Bredbyn eller Djurås i Dalarna om man ska jämföra med något som man förstår vart jag är :P Så det blir väl att plugga :P

Annars händer det väl inte så mycket mer än mkt känslor som far runt i huvudet! Man är van att komma hem efter ngn dag när jag var varit ute och farit men nu blir det längre mellan gångerna så är det ju. Men man får se det positivit detta blir ngt bra av detta när det är klart får vi hoppas i alla fall :) Har funderat att läsa ngt mer än mina kurser beror ju på hur de går men man kanske kan slänga in lite barkunskap oxå! Har även funderat på min praktik. Någon som har tips? Det gäller 9 veckor första gången och andra gången gäller det 4 veckor!

Nu ska jag börja med att skriva in flextid sedan blir det ett besök ner till af:s handläggaren.
Min sambo är trevlig och vi har riktigt skoj ihop... skönt att man trivs med den man delar lägenhet med.

Ställde mig på vågen innan jag åkte och det var minus reslutat. Å det märks kan jag säga... det börjar gå bra även där!

Nej ska ta tag i kragen och försöka göra det jag ska göra idag.

vi får höras.

många kramar till er

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kolla upp kursen barkunskap. Det är den jag kommer hamna på som det ser ut, af ska bara kolla när typ.. men M ska ev. börja i sthlm om 1½ vecka och blir som det tyvärr krasst ser ut hela vintern. men vi hoppas på det inte blir nått eller att nån annan får åka & han ha hyveljour här hemma som vanligt, än vet ingen hur hyvlingen ska lösas om de skickar ner honom.. typiskt också när jag väl börjat jobba!

2010-10-06 @ 10:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback