Nyår och nyårslöften

funderar på vad som man ska göra på nyår? Nu har vi "kommit" fram till att vi ska vara här hemma i lägenheten på nyår och bjudit in nga vänner. Får vi se vilka som vill vara med. Jag jobbar på nyårsdagen så jag tänker ta det lugnt men det hindrar mig inte från att vara social. Så jag hoppas att vi får ett bra nyår tillsammans med underbara vänner.

Nyårslöften - jag ger mig själv mål som jag ska uppnå och löften till mig själv. Vissa har jag verkligen visat idag att jag har gjort och kan verkligen boka av. Andra mål och löften ska jag fortsätta med och efter nyår så för min del blir det inga nyårslöften iår och ska göra klart undersköterske utbildningen som jag avbröt i 04. Jag har två kurser kvar efter den jag håller på med nu. Så jag ska göra klart så många uppgifter som möjligt innan julen så jag kan känna att jag kan vara "ledig" under jul å nyår och framför allt när jag är klar med utbildningen kan jag känna att jag har lyckats göra klart en del i mitt liv. Då är det andra utmaningar framför mig.

ska fortsätta se smurf filmen tillsammans med Lina. Riktigt kul att jag får vara barnvakt åt Lina var evigheter sedan!

För några år sedan var jag med min syster på en föreläsning i Sveasalen, Leksand där man pratar om att bara jag har mål i livet så kan, vill så uppnår jag det jag vill. Många ggr tvilar jag på att jag kan men när jag har gjort det och ni som stöttar mig så mår jag så mkt bättre. Räddslan för att misslyckas finns där alltid, tar bara en tid att övervinna sin egen räddsla men när det är gjort så är det bara tuta och köra. Å räddslor ska vinnas över.


kramar mina underbara vänner och tack för ni finns där och tror på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback