Dag 09 (Min tro)

godmorgon vänner, kom i bra tid till skolan idag redan 07.40 så nu innan dagens utmaningar drar igång på allvar ska jag skriva ett blogginlägg hade jag tänkt.
Igår var en produktiv dag mycket hann jag innan jag gjorde kväll. Riktigt skönt att luta sig tillbaka se på TV (Sofias änglar på femman) där många många tårar rann. Så gripande. Stark program ska alla program vara lika ja då vet jag inte :) Annars blev det lugnt.

Igår ringde en person till mig och gjorde mig så himla glad! TACK! Så jag känner mig så insperad inför helgen vad det allt innebär samlar energi det är vad jag ska göra (å självklart ska jag göra slut på lite också men mest samla energi) På skolan är sig likt är här och pluggar å pluggar. Fick bra på delprovet igår så det känns bra så nu ska jag göra ett till delprov idag och idag/ikväll göra slutprovet i bokföring!

Dagens ämne min tro, jag tror inte på gud, men jag tror det finns något där ute i alla fall. Någonting man vad kan jag inte svara. Jag tror på Astrid Lindgrens Nagilaja, men ändå vet jag inte rikitgt vad som finns mer där ute så svårt och så konstigt. Jag har varit med om "konstiga" saker enligt andra men helt normala enligt andra. Vissa säger inbildning andra säger ta det som ett tecken. Men många ggr tror jag också det är lättare att tro på ngt för att känna hopp och trygghet! När jag var liten ville jag att vi skulle ha Hindisum eller Buddismen i Sverige. Å varför vet jag inte. Religion var på gymnasiet ett av huvudämnena som jag verkligen tyckte om men det handlar väl om vilken lärare man hade. Vad är livstro för dig? Det kan bara du själv svara på. (blev bara nga rader om mitt ämne idag men känner svårt att förklara)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback