Fredag även denna vecka <3

För en vecka sedan åkte jag ner till Dalarna, Rälta för att umgås med mamma och moster. Några dagar reflektion och hjälpte till med som behövdes hjälpa till med. Att komma till Rälta utan att mormor fanns där var väldigt väldigt konstigt. Att inte kunna gå in och prata med henne, dricka kaffet, prata om livet i allmänhet, ge henne en kram eller två. Det är en tomhet som är svår att fylla, mycket svår att fylla. Klart som korvspad att det skulle vara så himlans kallt då jag var nere så ja man frös och eldade och frös och eldade menmen.
Tomheten finns där å jag blev t o m rastlös när jag var där nere vad ska jag göra om jag inte har mormor här, å syster m familj var utomlands. Nej riktigt tomt här det.

Mormor var för mig något alldeles extra. Uppvuxen vägg i vägg med henne och morfar och hade inte familjen tid så hade någon av dem tid. Många timmar har tillbringas att se på när mormor gjorde god gräddsåser, bakade bullar eller för den delen kokade kaffe så man fick smaka. Eller när man liten skulle äta "mör" (smör) för det var ju så gott. (hmmm inte gott men då var det gott) Sedan under årens lopp har jag alltid haft någon jag kunde ringa till om det har varit något eller bara för att prata bort om stund. I många ögons var det ett speciellt förhållande jag har haft till mormor. Ja eller snare mormor var speciell och jag försökte ta vara på det. Klart att man då och då tröttnade på hennes funderingar och tjatt om allt möjligt men hon var trotts allt mormor. Alla har både bra och dåliga sidor så varför ska inte denna krutgumma ha det.

Hann med när jag var i Rälta att fixa kläder inför den 25 feb <3

När man verkligen saknar någon så otrolig mycket och får höra dens röst så spelar det ingen roll vad man pratar om för då växer tryggheten och framtidstron igen. Även om jag vet att det är 50 mil mellan så kan ett telefonsamtal göra så himla mycket och jag kan under resten av dagen med ett leende säga jag har den bästa syster man kan ha! Utan att egentligen förstå så betyder hon mer idag än vad hon gjorde när man var liten det kan nog säga man blir klokare genom åren <3  Att man sedan har en bror som är minst lika underbar med familj så kan jag bara säga jag är lycklig lottad! Tack mina älskade syskon med familjer ni är bara underbara <3

Igår jobbade - saknat jobbet mycket. Underbara människor man får umgås med. Ger så mycket glädje men även sorg men en kram är inte långt borta är lycklig lottad att varje dag får umgås med underbara männiksor.

När jag jobbade så sålde M iväg tv - möbeln så nu är det ett mindre kaos i gästrummet med pärmar och annat som ska sorteras. Tänkte jag göra idag när jag är ledig...

nej dags för frukost och börja dagens agenda.

 
kramar å glöm inte 15 fikat <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback