Älskade underbara mormor




Så kom telefonssamtalet lördags att mormor hade somnat in. Jag var inte där utan var hemma här i Övik och jobbade. Känns bara så konstigt att hon vår mormor krutgumman som skulle överleva alla är inte där när man kommer hem till Rälta. Känslor och tankar snurras bara runt runt runt. Tacka jobbet att jag har pratat å pratat å pratat å pratat om älskade mormor.
För det var precis hon var älskade och nu så otroligt saknad. Ringde hennes nummer när mamma var hos syster i Insjön och satt och grätt när signalerna gick fram för det var ingen som svar "mattes" - det är tomt.

Nu är det tisdag och jag har försökt skriva detta blogg inlägg om inte misstående tre ggr men tårarna rinner när jag skriver raderna. Trodde det skulle kunna gå men nej det verkligen svårt att få ner på rader för en person man känner så väl och ska beskriva vad man känner. Saknaden är stor!

På fredag åker jag ner till Rälta för att hälsa på mamma första gången utan att ha momor där... konstig känsla. Mormor är mormor och kommer alltid vara mormor men saknaden gör ont.

Minnesorden jag skrev från familjen länken finns här. Jag har även lagt länk på fb så ni alla kan läsa där med.
http://www.dt.se/familjvanner/dodsfallbegravningar/dodsfall/1.4336162-birgit-bibbi-mattes

Låten sparvöga med Marie Fredriksson är jätte vacker och får sammanfatta hur det känns just nu.


Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
känner liv Vår tid är nu, en svartvit bild
som blir till färg om du vill
Så många val, så svårt o se
när dina bruna ögon vill se mer Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
känner liv Tiden den går, livet är så kort
Allt för kort för att gömmas bort
Så gör det du vill och blomma ut
Njut av din spegelbild, vår tid är nu Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna

------------------------------------------------

Fick tillbaka provreslutat idag på geratriken och jag kan verkligen inte känna mer lättnad. Jag klarade det och det känns bra! Tack!!! Så nu är det bara två stycken kurser kvar och ena ska jag vara klar med innan denna månad är över. SÅ klar tänker jag vara i mitten av MARS!


Var uppe i Umeå igår och idag. Tack mina vänner...

nu ska jag försöka sova... det blir så mycket lättare då när jag ska jobba imorgon. Jag fick förlängt hela februari så ja ngt börjar landa i alla fall.. Å 7 mars har jag varit på Björkhem i 1 år som vikarie. Va tiden springer iväg.

Var rädd om varandra! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback