Isabells födelsedag!

Grattis Isabell på 18 årsdagen! Nu ni världen får ni aktare för Isabell :) *ler*
nej då men ändå!
hon fick sin present ialla fall .... *hehe* 6 juni på Sveriges nationaldag smäller det! SKOJ VI SKA HA :)

Idag är det invigning/öppet hus på partilokalerna. Varit en hel del med folk. Nice!
Det blev "lite" surr med alla glada människor! :)

Nu är det verkligen inte långt kvar :) SKA BLI SÅ HÄRLIGT SKOJ!!! Jag är så glad över fredagen så jag kan dansa i neon :) *skratt* Känner mig inte seriös just nu....

Sedan blir det skåne i påsk... LÄNGTAR SOM en TOK!!!!

Satt och läste aftonbladet på nätet nyss...
16 årig tjej mördad i Karlstad. URK fy hemskt... att inte kunna gå ut utan att bli mördad.
Dags för att detta ska bli någon ändring på hoppas man!

Igår ringde en partikollega till mig och diskuterade remissvaret som ska in till Leksands kommun.
Blev irreterad när man inte lyssnar på alla utan enbart lyssnar på en person! Jag anser man måste
se till helheten. Jag tycker man borde tänka nytt men samtidigt lyssna vad människor runt omkring säger!
e så less på att hela JAG -et kommer in. Jag vet bäst jag kan bäst etc. Känns verkligen inte rätt emot varken mig, partiet eller medborgarna. Sedan ändrades allt igen men ger fanken på det ändras igen. Fast då tänker jag ärligt talat ringa ett samtal och fråga va som händer! Det som är det idiotiska är att man hela tiden inte tror på
den faktan som egentligen finns utan ska hitta på någon ny fakta.
Det är så roligt med politik ibland. Att man inte inser vad som är rätt eller fel!
Jag kan många ggr säga till mina vänner som inte är lika aktiva som mig att bli aktiv det går göra ngt åt allt
som irrterar mig! Fast tyvärr går det inte att göra ngt sura tanter i kö:n på coop eller gubbar om söndagar kör mitt i vägen. Fast le det finns en lösning på det att le och andas två ggr! Något man har lärt sig.

Fast det är små problemen man bryr sig om och de stora problemen man bara suckar åt!

Idag är det snöblandat regn... tänk om alla metrologer har rätt som säger vi inte har snö om några år! Hemskt tanke! Med snö är det ngt som säger hur världen mår och hur man själv mår! Man behöver alla fyra årstiderna för att uppskata dem! Tänk att ha sommar varje dag! Visst härligt att slippa sätta på sig varm jacka men ändå det är det som är det mysig om vintern ta en kopp kaffe krypa upp i mormors fotålj och läsa en tidning. Lika mysigt på
något sätt att ALLTID frysa inne hos mamma! Utom på sommaren för då älskar man den svala som finns där!
Jag är lika glad att möta våren i skåne som att komma upp i dalarna och ta emot våren. Jag förstår precis vad mormor och morfar berättade när man växte upp. Jag förstår lika mycket hur härligt det är på hösten när träden växlar färger och alla glada barn springer till skolan. Det är det som gör att allt är unikt på sitt sätt! Känns härligt att inse hur lycklig lottad man är! Man får vara med Vintern - våren - sommaren - hösten år efter år! Tänk bara den dagen då vi inte kommer ha samma vinter som vi har idag eller den dagen vi har sommar som slår alla rekord i både värme och vatten torkning. Vad gör man då? Vad händer då med ens värld?! På något sätt måste väl ändå de som verkligen ha förorskat detta ta sitt ansvar?! Eller känns det bara jobbigt att ta i ett problem som är så stort.
Jag tycker det är intressant att dagens regering säger : det spelar ingen roll vad lilla sverige kan göra så vi gör ingenting i stället! Borde inte vi varje person i detta land kunna göra något åt miljön? Skulle inte Sverige kunna visa alla att vi kan! Det blir säkert Kina eller ngt annat land som visar att det går att ändra på sig.
Sverige sverige fosterland snälla vissa världen att vi kan! Våga sätta hos på kartan på den som tänker miljömedvetna. Inför miljöbussar, inför vad vet jag! Men våga fatta ett beslut åt rätt håll.

Något alla pratar om idag är också fetma! Många i sverige lider av svår överviktig men även svår undervikt  lider en del av. Varför tar man inte upp problemet i stället för låta media få spela på vilken makt de har! Låt inte 9 - 11 åringar läsa bantningstips. Låt man få prata med en skolsköterska eller någon man väljer ut hur man mår med sin vikt och de hjälper en vidare! Jag är så frukansvärt trött på läsa varje dag om mat, batning. Låt det vara en självklarhet att man lär sig tidigare åldrar varför man ska röra på sig i skolan, varför sallad är bra! Ta inte bort skolgymnastiken ha något annat. Först på gymnasiet jag tyckte idrotten var skoj! Först då fick jag någon som verkligen hörde, såg och fanns där när jag frågade. Först då! E inte det försent. Se till att ALL skolmat är så bra som möjligt! Jag e så less på att man inte fattar allvaret i att ha fetma, allvaret ligger egentligen inte hos dem som har det utan dem som har lärt dem och HUR man har lärt dem. Finns skräck exempel det allt var ett förbjud hemma men istället gick personen och små åt! Var det så mycket bättre? Är det inte bättre att man tillsammans hjälper varandra!

Jag tror också allt handlar om att man längre inte ser varandra som människor/individer utan som kroppar som ska vara snyggaste, sexigaste och hela tiden ha ett snyggt utseende. Jag tror också det handlar om idag är allt mer egoistiskt samhälle man frågar många ggr inte hur folk mår utan man antar saker! Det handlar inte längre om att gå till grannen ut att planera en fredags kväll man ser hellre på tv:n det handlar inte heller om att umgås gammal som ung, ung som gammal. Det handlar om jag:et! Det är det egentligen saker och ting handlar om nu förtiden!

OJ det blev visst långt.

men ha en underbar dag/kväll/natt!

vi ses när vi se!

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback