Fin dikt.

Idag när jag satt läste genom mitt midsommartal från i midsommras så kände jag en sån värme och glädje. Jag blev så glad och uppriktig lycklig när jag läste dikten. Så många minnen....
Idag känner jag mig glad och upprymd. Jag väntar med spänning på saker och ting. Jag hoppas verkligen det kommer svar inom kort.

Dikten som jag hittade i min morfars sommaralbum är föjande:

Det spriar, det blommor, det sjuder i skogar på ängar och fält
Grip girigt vad sommaren bjuder,
ty lång är en vinters svält.
Så njut i det ljuvliga gröna
allt solguld och himmelsblått
och allt det doftande sköna ty
sommaren hastar så brått

Så njut i det ljuvliga gröna allt solguld och himmelsblått.

ser framemot sommaren :)

Idag har man varit i Gideå och softat skönt... imorgon blir det stan och träning.
Fredag - jobba :)

nu ska jag vara social.

ha en trevlig kväll. Vill vara i Umeå...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Susanne,

Fin dikt! Hur är det med dig och vad gör du nu för tiden? Vad väntar du på för spännande svar?



Ta hand om Dig!



Kram Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback