Dag 11 (Mina syskon)

Är måndag och nu tänkte jag ta mig tid att skriva nga rader om dagens ämne.
Jag har två äldre syskon. En syster som är 9 år äldre och en bror som är 7 år äldre.
Jag har verkligen lycklig som har två syskon som jag tycker om att umgås med. Syrran flyttade hemifrån när hon var 16 så hon kom hem på helgerna men jag tyckte verkligen om att hon kom hem om helgerna och vi gjorde saker. Slalom backarna hon såg till att man klarade allt som man kunde och ville klara och det gör hon en idag. Kontakten med henne har verkligen varit en av de viktigaste pusselbitare i mitt liv. För när livet inte har varit enkelt är det syrran som har stått pall och styrt upp det som bara hon kan göra. Men samtidigt har hon sett till att ge råd och stöd (kanske när man var yngre man hatade dem men på ngt sätt var det ju det bästa när den dagen kom som gjorde man bär mer sig dem idag) Jag skulle vilja beskriva min syster som en viljestark person, vet vad hon står i livet, vågar ta beslut, ett stort hjärta men samtidigt kan vara en syster som vill ha. Hon är en vän som få kan vara.
Min syster har tre underbara barn som verkligen betyder enormt mycket och tack vare den familjen har man fått en lycklig plats på jorden.

Nu till min bror. Finns nog så många ord att säga om en storebror som han. En bror som verkligen har funnits vid min sida i alla lägen i livet. Vilket jag är grym tacksam över. En bror som verkligen är den bästa bror man kan tänka sig. Visst har alla både bra och dåliga sidor men min bror är min bror. Blod är tjockare än vatten och det har min bror bevisat många gånger. När han bodde hemma hittade han på roliga saker med mig visa saker var ju roligare än andra men tack och lov jag har min bror. När han sedan flyttade så är det lika underbart att träffa honom för det känns som den andra pusselbiten i mitt liv är på plats. Jag har alltid tyckt både min syster och bror är de bästa. Klart man säger de är bästa syskon man har men för mig betyder det massor. Brorsan har en underbar familj som jag verkligen älskar att träffa för livet känns så himla enkelt när man umgås med dem. Har en underbar svägerska och en underbar brorsdotter.
Tack både min syster och bror att ni finns för mig och framför allt ger mig råd och stöttar mig och tror på mig!

Sedan finns det personer som mer eller mindre har blivit syskon fast de inte är biologiska. Dessa personer vet vilka de är. Men jag är lycklig i livet som har även er.

........................................................

I fredags var jag i möte i Karlshamn. Ett möte med HRF distrikten om samarbete. Kändes jätte bra och det gav kanon mycket. På lördagen satte jag mig i bussen med personer från skolan och åkte till Jokkmokk på marknaden där. Riktigt mysigt att gå runt där och se snön falla ner och höra hur det låter under skorna. Gjorde en del inköp. Hade mer än gärna stannat kvar där och sett mer av Jokkmokks marknad men på em begav vi oss hemåt. Tack Emma och Linda för en mycket trevlig dag.

Gårdagen blev mest se på tv läsa lite bok och fundera över framtiden. Djupt men sant. Så försvann tiden och även mitt batteri i mobilen. Laddaren dog och jag kunde inte ladda batteriet. Finns på facebook och mailen om det skulle vara ngt tills jag får en ny uppskickad eller jag ska kolla här i Övertorneå om de har en sladd så jag kan använda.

Nu ska jag fortsätta skriva affärsbrev.

ha det bra så länge.

kramar till er och en extra stor kram till mina syskon!


Kommentarer
Postat av: Johanna

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback