Att avstå godis och choklad för

bättre hälsa. Jag har alltid varit en person som har tyckt om sött, godis, chips, kakor etc. Men det har både hälsan och vikten visat inte är bra så nu försöker jag dra ner på det mesta. Det är inte lätt absolut inte men jag ska lösa det. Jag vill känna mig glad och nöjd över mig själv igen och mitt liv. Jag vill inte vara den som många tittar på och suckar. Jag vill för min skull avstå det och jag vill kunna una mig ngn gång ibland för att njuta men då är det för jag vill det och inget annat.

Igår kväll var jag så j*la chokladsugen så jag hade ärligt kunnat dödat för choklad men eftersom M hade druckit öl och jag själv inte lust att gå till affären eller för den delen ta bilen för att köpa choklad så jag höll mig och jag vet vi har muffins i kylskåpet men nej jag skulle visa för mig själv att nu ska jag kunna säga nej till det. Svårare är det ju när M tar godis och sitter och äter men jag ska som sagt bevisa för mig själv att jag kan och jag gör det för min skull och inget annat :)

Så den svåraste utmaning och säga nej till muffins klarade jag av igår. Nu blir det fika en gång i veckan med fika bröd likaså med godis.

Stolt över mig själv!

kramar om

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag unnar mig en gång i veckan. På Lördagar :)

Postat av: Sofia

Tänkte när jag såg muffinsen Micke bakade & la upp på facebook.. men vad snällt mot Susanne att han ställer sig & bakar när hon kämpar emot. Lättare att avstå när alternativen inte finns, men såklart var han duktig som bakat.. Hmmm eller?

2012-01-23 @ 08:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback