När man var liten var livet så självklart!

När man var liten och satt i morfars knä var livet så självklart.
Jag tyckte livet var ljuvt och härligt och jag skulle ju bara leva
med hela familjen resten av mtt liv. För det var ju självklart.
Sedan märkte man att livet var lika osjälvklart som det var självklart.
På några månder kunde allt vändas upp och ner och helt plötsligt har personen som
stött än nära bara borta. Var är man då? Finns ngt efter detta? Varför just den personen?
Jag kommer ihåg att frågorna är lika många nu som då!
Men känns skönt att ha ett Nagjiala att tänka på. Det känns skönt. För vem vet vad som händer efter
döden. Ingen ...

Vad är då viktigaste i livet? Vad gör att man går upp varje morgon och säger ännu än morgon?
vad gör att man kämpar på och går vidare fast man tycker man är på h-vetes botten?
Ja ngt driver man framåt. I mitt fall är mina vänner, min familj, mina syskonbarn. Mina syskon ger mig
en kraft att göra allt detta och livet blir mer värt. Men ändå finns det ngn annan drivkraft.
Jag tror det är mitt politiska engamange, det stora hockeyintresse jag har. Det stor intresse över att utveckla mig själv som person gör att jag driver vidare. Visste är det jobbigt många dagar i livet. Men att
ge upp skulle jag aldrig göra - jag vill se vad som finns bakom nästa hörn och nästa och nästa .... för någonstans måste jag ju hitta något nytt.

Ibland kan jag känna mig så liten och så ensam och nästa sekund känna mig som hela livet leker och alla bara finns där för mig! Det känns så skönt. Det känns verkligen en mening med det mesta.

För några år sedan lärde en nära person mig en sak, du gör ständiga val i livet. varje dag gör du massor av val. Du kan välja att inte våga leva eller så kan du välja att vilja leva. När livet är tungt så skulle man vilja bara gå och dra ngt gammalt över sig. Men inte jag ger inte upp inte då och inte nu. Jag har saker jag ska bevisa för mig själv och för andra! Jag både kan, jag orkar och jag har något att ge.

Så morfars trygghet i hans knä fanns en mening med det. För just då var livet där och just då levde alla alltid! Kändes tryggt!

--------------------------------------------------------------------------------

Har nu varit här sedan april. Tiden har verkligen gått fort. Känns jätte skoj - i förra veckan flyttade vi till ett nytt kontor. Jag har ett eget rum... :) väldigt fint rum...

-------------------------------------------------------------------------------

Har konstigt nog inte nämnt något om den tänkbara nya partiledaren för sossarna.
Jag tror i slut ändan blir det bra för jag tror fortfarande på våran ideeologi. Känns spännande år.... känns som 2007 kan bli ett år där många beslut fattas som visst det är jobbiga att ta men samtidigt viktiga att ta!
Oppitionssiffrorna verkar ju enbart + och det är ju skönt de!

nu ska jag ta och äta lite käk sedan fortsätta och leva livet :)

ses

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback