ARG som ett bi!

Sitter på tåget till Sundsvall varit i Dalarna i helgen!
På tåget finns en skolklass kan väl vara ca 12 år skulle jag tro. Mittemot mig finns en funktionshindrad kille och barnen eller eleverna pratar bakom hans rygg. Jag ville inte se det. Men jag såg det! Snacka om man diskminerar någon som inte ser ut som dem. Redan i den åldern. FAN vissa er nu föräldrar och lärare. Det är ni som måste säga till och det är jag! Jag såg det själv.  Jag är rädd själv för att våga säga ifrån. Han är precis som er ... men bara inte har samma förutsättningar... NI pratade om honom för han inte ser ut som er! ARG!!! Jag blir så ledsen. Jag känner igen mig! Detta är åter igen ett bevis på att samhället måste komma på fötter igen .....


.............................................................................................................

Kan inte sluta tänka på när jag jobbade som assistent. Det är en av det bästa saker jag någonsin gjort.
Att få vara den del av en värld som ingen vågar vara. Jag har aldrig känt mig så älskad. Jag saknar verkligen A som jag hade! Hela hans familj och han. Hur underbar som helst!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tack M för du finns... :)

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback