Sommaren är på väg!

Det är en vecka sedan jag skrev ett par rader.
Nu sitter man på jobbet och väntar på herr ordförande ska komma in. Vi ska äta lunch idag med förbundskandidaten Jytte.

Vad har annars hänt?
Förra veckan var jag par dagar i dalarna efter Göteborg, en dagen var jag på bildningsnämden (även om det stod något annat i dalademokraten igår om jag inte var där) det diskutrades friskolor, jag sa varken bu eller bä för jag tycker man inte kan uttala sig något postivit förrän man vet hur utredningen för skolorna i kommuen går. Men tydligen var det helt fel för jag skulle ha sagt nej. Fortfarande kan man inte säga nej till något man inte vet hur det andra kommer sluta! Men men.... så är det och vi diskuterade på olika saker. Men hur som helst är det viktigaste att skolutredningen kommer fram till något. Därefter kan man ta beslut om vad som händer senare.  Jag kan inte säga varken päron eller äppel förrän jag vet hur resten av utgången går. OM det är fel så undrar jag verkligen hur man kan sia in i framtiden?
Dag två var jag på moskogen och träffade landstingsgruppen. Kan inte sluta att le om hur ni gör och är emot varandra. Det är härligt att man lär sig något av er varje minut man träffar er!!
Sedan blir det hemfärd till Örnsköldsvik där Norrlandsträffen skulle vara
Härliga trevliga dagar med många diskussioner. Härligaste är att se E, J, I och R diskutera jämnställdighet. Fast mesta diskussionen kom på utbildningen vilket kändes j*la bra rent ut sagt! Jag tror verkligen på våran delgation. Den är bra och vi har kanon roligt! :)
Det var skit skoj! Våran diskussion började om demokrati och avslutades med älgjakten. Det kallar jag diskussion. Senare på kvällen var jag hos M. Var jätte trevligt att umgås med honom och hans kompisar! :) Kom fram till att ibland behöver man inte göra något speciellt för att ha trevligt och umgås!!

I söndags var det morsdag och jag stannade hos M och vi tog en härlig söndag! :) Måndag ville jag verkligen inte åka ner till Härnösand till en tom lägenhet. Men man måste ju....
Jobbet går bara bra. Mycket att göra inför sommaren... håller på att planera hamnfesten i örnsköldsvik. Kommer bli jätte bra. Måste se till vad alla ska göra bara :)
Igår var jag å herr ordförande i övik på nationell kampanjdag. Nola skolan är en mycket fin skola, 3:orna höll på att städa ut skåpen då de tar studenten nästa vecka! ÄR 7 år sedan man själv sprang ut från Leksands gymnasium och sjöng så det ekade! Det var en mycket speciell stund, dag i mitt liv! Kan inte sluta tänka på bilen på gården där du satt i! Studenten är speciellt. Då är det dags för det riktiga vuxenlivet med jobb, lägenhet och bil. eller vissa planerar att studera andra planerar att jobba på en gång. Nästa vecka kommer Jonte ta studenten i Timrå, lika så kicki och lars i timrå! Ett jätte grattis till er i förskott! :) Nästan avvis på er :D

Nu ska jag ringa nästa samtal. Jag fattar inte det tar x-dagar för en post att fatta saker!

"sökte en vän och fann dig det var rena vinstlotten"

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback