försök nummer 3

Jag skulle ha skrivit uppdatering igår. Jag satt igår och skrev en lång uppdatering som bara försvann....vet inte varför det inte gick. Hur som helst nu börjar jag åter vad jag hade skrivit igår.
I veckan är det förbundskampanj. Välkommen till Sverige heter kampanj. Den handlar om jämlikhet. Det är jätte viktigt ämne att jobba med. Jämlikt borde vara mellan könen, olika sexuella läggning, var ifrån du kommer, klass, funktionshinder. Detta borde vara självklart, dock är det inte det då man inte accepterar varandra för den man är.
Jag känner att man inom olika rörelser inte vill lyfta de problem som faktiskt finns inom samhället eller inom ens egna rörelse. Jag kan känna mig ensam och utlämnad när jag inte hör på olika aktiviteter man är på. För mig handlar det inte om att man accepterar mitt funktionshinder. Varför gör man inte det? varför ser man det som negativit? Varför känner man sig då och då utlämnad till sig själv och sin fantasi att man hörde rätt? För efter nga ggr Va? så orkar man inte ... Det borde vara självklart att använda hörselslinga, Det borde vara självklart att man ska känna sig accepterad man gör det dock inte det. Jag hoppas att SSU lyfter inte bara jämlikhet oavsett klass, sexuell läggning, etnisk bakgrund. Utan lyfter just frågan funktionshinder. Dels för att informerar att det faktiskt finns men även också man visar att vi lyfter frågan.

Idag i samhället och framför allt är allt så fixerat på  utseende, hur populär man är. Man kan göra olika saker för att bryta mönstret vägen dit är lång men det går. Jag hoppas vi alla kan hjälpas å och bryta det mönstret. Man är lika mycket värd oavsett bakgrund och vem du är! Det spelar ingen roll om du heter Nilsson eller Mohammed i efternamn du är precis lika mycket värld.

Att man idag diskuterar vem som är egentligen svensk, att andra, tredje person invandre är svensk. Jag tycker diskussionen är överflödig. Man är svensk när man blir medborgare. Då är man svensk då spelar ingen roll om du har bott i Sverige 1 dag eller 5 år eller hela ditt liv. Jag hoppas vi börjar accpeterar varandra mer för vilka vi är som sagt och att man lär sig ngt av varandra. Jag kan ibland känna att vi bråkar mer på varndra än faktiskt lyssnar.
Förresten vad är riktigt svenskt? Köttbullar? Midsommar? Pizza? Surströmming? Pölsa? Fundera på det!

Varför är det så många idag som har dåligt självförtroendet och självkänsla? Varför är det så många just nu som inte känner sig tillräckliga och tycker det man gör är bra?!
Jag har såna otroliga människor runtomkring mig som har lärt mig massor av saker den senaste tiden och jag hoppas jag har lärt dem något. Jag ser dem göra saker som de "aldrig" skulle gjort för ngn månad sedan. Jag ser personer som vågar ta flera steg framåt och ärligt talat vinner jag mer på det än något annan. Jag har fått vänner för livet - vänner som för mig betyder otroligt mycket. Men varför kan man inte se sig själv i spegeln och känna sig nöjd över vem man är och hur man ser ut?! Varför ska ryggsäcken sätta prägel på livet nu med. Lev här och nu.

Våga vara dig själv och framför allt vänd dig till grannen och  se den rakt i ögonen och fråga HUR MÅR DU?

Igår fixades ringarna... :) de kommer bli fina.
Idag var jag å Emma på en show på parken :) fick lite insperation. Jag tror jag är mest nöjd över att inte sitta å tänka allt för mycket på mina idéer ;)

Idag längtade jag som en tok efter mormors kaffe... tyckte jag kände hennes kaffedoft men inte....

Ev. blir det besök i Vilhelmina om ngn vecka.... ska ringa faster i veckan.

Så det näst sista för idag BYGG klart ÅDALSBANAN - ge pengar snälla regering. Det är helt sannslöst hur många lastbilar som går på E4!!! Dags att inse hur mycket miljöförstöring det är!!!

å så.... nu ska jag sova.
nattinatti.

TACK Emma för idag Å tack Anna för alla hjälp! Du är en klippa!

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Isabel Fahlin

Ringarna - Förlovning? Grattis i sådana fall!!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback