Flyget från sthlm - övik :)

Precis packat upp ... varit i sthlm idag och softat med Sanna och brorsan. Härlig dag med er! Jag tänkte jag skulle
göra så mycket men man behöver bara vara ibland oxå! :) Tack för en trevlig och mysig dag i sthlm.

Ibland kan livet förändras väldigt mycket.
Ibland kan ngt säga pling och man blir ju så glad över att man änteligen har hajt! Det var så när jag satt på flyget hem så kom jag på mig själv att sitta och sjunga... *hehe*

Imorgon blir det sundsvall med Anna :) härligt nga timmar att prata. Fika med Emma och sedan resten av kvällen blir att kramas med Micke!

--------------------------------------------------

Kan alla människor på denna jord inse en sak att sluta prata saker vidare som man säger! Ska det vara så svårt att förstå det man säger stannar mellan dem som man säger det!!! Kan det vara svårt att förstå?! jag fattar inte att ni orkar hålla på som ni gör. Jag förstår inte. Men om man nu vill föra vidare saker kan man ju i såna fall tänka på vad man säger och hur man säger.

-----------------------------------------------------

Ärligt talat så kan man fundera på hur CSN fungerar - man vill inte ta studielån och jobbar i stället  så får man lov att betala tillbaka det man har lånat! vad är det för sätt om man fortsätter å pluggar himla dubbel moral!!! Är det inte bättre de som kan jobba när de studerar  får göra det???? LÄGG NER CSN!!

En annan sak jag har funderat på vårt kära sjuksystem vi har i Sverige. Du måste vara frisk för att vara sjuk. Du måste orka att skicka papper fram och tillbaka för att försäkringskassan icke gör det de borde göra. Hmmm....

så kan man till slut önska att det blir nyval!! :)

Å dagens ros blir det flyget mellan sthlm - övik trevligt... en timme hem och inte 7 timmar!

Å dagens andra ros går till Sanna och Stefan för att ni är som ni är och ALLTID lyssnar och finns där!!! Å tack för dagens pratstunder det behövdes <3

E så grymt stolt att man snart blir FASTER!!!! Tänker vara fasterledig!!! ;)

Jag är sambo med världens sötaste kille!!!

//Susanne

ps. jag fuskar inte i plump :) d.s

Kommentarer
Postat av: Isabel Fahlin

Hej Susanne!
Hoppas att du mår bra och att allt också fungerar som det ska inom SSU Västernorrland. Men det tror jag nog när det är Du som är med och styr! :)
Men nu till frågan. Jag undrar verkligen hur du resonerar angående CSN. Menar du egentligen att maxbeloppet för att få jobba under studietiden ska slopas? Eller menar du att man borde få pengarna och därefter inte bli återbetalningsskyldig?

Annars hoppas jag som sagt att du har det toppen!
Många kramar/ Isabel i Halmstad

Postat av: Mona G

Hej

Jag har en undran.
Fungerar din vanliga email eller har du bytt.
Jag har några frågor som jag vill ställa till dig.
Men ställer inte dom här igenom
Många kramar från SKÅNE

2008-01-30 @ 09:43:35
Postat av: Isabel Fahlin

Hej igen! Trevligt att du svarade. Jag förstår nu precis vad du menar och jag håller med att man inte ska behöva betala tillbaka på lånet förrän man är klar med utbildningen. Men däremot tycker jag inte att det ska läggas ner för utan CSN vore det inte möjligt att studera vidare, såvida man inte har en fet plånbok som (m) kan skryta med. Däremot tycker jag också att maxbeloppet för att kunna ha en inkomst utöver CSN under studietiden ska tas bort eftersom man behöver så mycket pengar som möjligt när man studerar. Det är ju mer än känt att en student knappast lever i överflöd och därmed försöker att jobba på sidan av för att få det lite bättre ekonomiskt.
Visst är det roligt med politik? Men det finns alltid nånting som borde/måste förändras, just därför är politik alltid viktigt att uppmärksamma. :)

Ha det fint och ta hand om dig!
Kramar

2008-02-04 @ 16:20:31
URL: http://isabelfahlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback