Fredag - Moderaterna

Jag har nu fått höra statisministerns tal i almedalen. Vilket dåligt tal. Förlåt men detta är dock sant. Jag trodde mer om vad han skulle säga än vad han gjorde. Fy faro. Att som statisminister kritisera alla intresseorganistioner som finns här i almedalen och säga att vi är enbart för att slösa skattepengar är fel. Jag och mina andra kollegor inom Uh är här för att driva frågor som rör oss. Detta inte för vi tror på att sänk skatt löser våra problem dirket. Jag är upprörd över att en statisminister står och verkligen trycker ner oss i foten. Jag tycker talet inte sa ngt. Nämnde inget om FRA, det han pratade om var skatter, skatter och åter skatter och att pensionärer ska jobba efter de är 65. Nej detta är ett fel slag emot oss som driver frågor som rör funkitionshinder.

Men jag tackar tolkarna för den här veckan. Det har varit toppen att ha er med.

Jag kan många gånger känna mig socialt handikappad när jag inte har fullt två språk. När jag inte kan fullständigt teckenspråk och inte heller hör jag helt fullt.  Då är det skönt att det finns tollkar. Men ja g tycker att i den här veckan har många bevisat att man har en över tro på talet. I vissa lokaler har inte ens microfon funnits då har det varit svårt att hänga med. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ordna det. Men hur man ska lyckas att människor ska använda microfon

Dock en ros till SSU som igår hade ett seminarium då fick tolkarna sitta på scenen och tolka. Detta tycker man är självklart men dock inte fallet. Jag hoppas SSU tar frågan på allvar och jobbar hårdare nu med detta och öka tillgägenligheten för jag vet att ni kan bättre än när jag jobbade för SSU! Ser framemot mötet med Jytte om den ökande tillgägligheten.

Jag ser oxå framemot att uppföljningar i höst ang vad man har pratat med alla intressanta personer.
Jag kommer mailbomba alla människor som inte har svarat själv.

Nu ska jag gå och sova. Jag ska upp tidigit för jag har x-antla mil hem imorgon. hem till Örnsköldsvik, Å till helgen vänder resan till Dalarna. Skönt att komma hem till Rälta.

sov gott mina kära läsare.

Tess - jag tänker på dig. Kram

//Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback