Midsommardagen i Rälta!


jag i Leksands dräkt!
Jag är jätte stolt att få bära denna dräkt! Den har så mycket historia men inte bara det, utan det är
att visa var man har sina rötter. Jag är en stolt dalkulla, rälta uppvuxen å bär Leksands dräkt med stolthet.

Här kommer mitt tal inte ordagrant för det går inte. För vissa saker har jag tagit bort och andra saker har jag lagt till...
Ni får inte hela mitt tal ni får dikterna jag citerade och ni får även ngt annat. Resten behåller jag med er som faktiskt var där. Tack för ni lyssnade och tack för alla kommentarer. Ni kanske undrar varför jag inte tar upp hela talet men det är just det som är magiskt att vara där för stunden. (förlåt till vissa, men å andra sidan hade flera av er chansen att höra vad jagm sa just då men inte var där så därför till er som var där jag höll det för er) Man ska leva i nuet och var rädd om varandra. Man ska uppskata vad man har och inte snegla över vad som finns på andra sidan. För gräset är inte grönare där.

Dessa är två dikter jag citrade....
...." Dan Andersson dikt en midsommarvisa som lyder följande av första versen
Jag älskar sommarens vindar och solen tröstar mig
alla markens blommor gläds jag med inunder himmeln
Små myror, viker undan för min fot och uppå den smala stig.
vi är så många vandrare små trängs fram.....

nästa dikt en dikt jag fann i morfars sommaralbum
Det spirar, det blommar, det sjuder i skogar på ängar och fält.
Grip girigt vad sommaren bjuder,
ty lån är det en vinters svält.
Så njut i det ljuvliga gröna, allt solguld och himmelsblått och allt det doftande sköna ty
sommaren hastar så brått.

Så njut i det ljuvliga grön allt solguld och himmelsblått"

Det är dikter ni får njuta av! Resten får ni då gissa om ni inte var där och upplevde det!

nu ska jag njuta av min lediga kväll....

//Susanne

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker att du ska lägga ut fler bilder på dig själv! du är bara FÖR söt!

2008-06-29 @ 23:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback