tankar om allt möjligt.

Nu är det många saker som snurrar runt runt i min skalle. Många tankar om olika saker men det mesta har dock handlat om vänskap, familjen, jobb och jul hystreri.
Om ni har läst Emma Sundelins blogg om julhysteri (gör det om inte annat)
för mig handlar julen att umgås med nära och kära och egentligen inte åka runt hela sverige för att umgås med de som betyder mycket. Iår ska vi vara i Rälta på julafton och så ska man jobba juldagen på parken. Annandag fyller mIcke år då blir det hela släkten på Mickes sida komma hit och äta mat. Tur att det inte är jul mat då :) Sedan är julen slut. När man var liten så var det underbart med julen att sitta där och vänta på tomten ska komma och öppna pakett men ibland känns att jaga pakett just nu bara jobbigt. Det bästa med julen nu är att umgås med varandra och framför allt se glädjen i alla klappar som man har köpt  när de öppnar...Fast iår har man mer idéer än vanligt!!! :D Det som man känner det jobbiga i julen är alla som har så många måsten. Snälla stanna upp och fundera vad är det viktigaste! Det kanske inte är att köpa alla dessa julklappar utan faktiskt sätta sig ner och umgås med varandra. Ta den där kaffén och umgås med varandra. Jag beundrar de som värdesätter familjen högst av allt. Det gör våran familj och jag längtar när vi sitter där och umgås. Man ska verkligen vara rädd om det man har. Emma njut av när ni utomlands, men jag kommer sakna er. Som sagt sluta stressa under julen och verkligen ta vara på varandra. Jag hoppas att man börjar inse vad som är det viktigaste för en själv.
Idag har man satt upp adventsljustakarna.... mycket för jag inte är hemma i helgen.... nu kommer en av de mysigaste kvällarna på året när ljusstakarna är framme.... det är mysigt när det lyser i fönsterna och man dricker glögg....

Det svåra med julen just nu för mig är att inte köpa för mycket till mina underbara syskonbarn. Man har ju börjat priotera annorlunda i ens liv sedan de kom in i ens liv. Man uppskatar varje sekund man umgås med mina syskonbarn när man träffar dem. Jag bor alldeles för långt bort för att inte träffa dem oftare det är bara att inse. Jag önskar att det gick fortare åka till dem och mina underbara syskon!!!

Jag sitter och funderar på hur man tänker när man säger en sak och gör en annan sak. Jag försöker säga en sak och göra det oxå. Visst kan det blir förändringar man inte så det skiljer sig från sekund till sekund. Jag har funderat på vad vänskap är. Har för någon gång skrivit att vänskap är som en blomma bägge är lika ansvarig för att blomman ska överleva. Ibland tar man vänner för giviet. Jag har slutat ta vänner för givet och jag har insett att om blomman ska överleva måste man vårda dem ömt tillsammans. Då går det inte att en ringer och ringer och ringer, det går inte att en alltid hör av sig. Vill man priotera så måste man göra det tillsammans.

Ang jobb. jag söker å jag söker men just nu e det svårt. Jag vill ha svar från de jobb jag har sökt....

I helgen blir det full fart imorgon bitti drar jag till Leksand och hälsar på ... över kvällen se mora - leksand i Leksand.
Dagen efter blir det Uppsala på styrelse möte med UH hem på söndag kväll. Nästa vecka blir det jobb på parken, sthlm, parken å så parken. Så har den veckan gott så fort igen då?!

Hade så många tankar när jag skulle börja skriva men hockey, sjukhuset, SOS gute, hockey igen har tankarna flugit väg.

Å skönt att du börjar repa dig mormor igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback