Var har tiden tagit vägen?

Sist jag skrev var det tisdag - trodde jag skulle ha ork och energi att uppdatera efter jag hade kommit åter igen till dalarna från sthlm. Men det blev inte så! Veckan var väldigt intensiv förutom att jag sökte jobb, ringde arbetsgivare så umgicks jag med syster (tack för energin), Noah, Alma, Hugo, Mamma, mormor och Micke.
Onsdagen flött på bra med bad med mammas f-2;an å jag hann basta. Till Insjön och köpte skor så nu har jag vinterskor :) JIPPI vidare till syster, noah och träffa Bettan innan det var det dags att åka till Rälta och umgås med mormor innan Leksand - Mora! Leksand vann!! Underbart! Det är alltid en speciell känsla att gå på hockey i Leksand. Känns som att vrida tillbaka klockan som inget har hänt. Men mycket har hänt i mitt liv! Många saker jag ABSOLUT inte vill ändra på!!!!
Torsdag morgon fika med Anna (tack för en mysig fika) hämta Alma för att dra till Leksand och mysa med henne (körde förbi Rälta och hämta Micke oxå) sedan tillbaka till Rälta och en sväng till Djura och efter nga timmar tillbaka till Insjön där jag å Micke skulle vara barnvakt till min solstrålar! (det är det jag saknar alldra mest att inte få träffa dem så ofta när jag bor här och egentligen förstår inte någon mig när jag säger jag saknar dem så mycket som jag gör, de får en att skratta åt så små saker men som är stora och viktiga för dem, de får mig att le när de säger god natt, de får mig att må bra och de får mig verkligen att uppsakta livet) Efter vi hade varit barnvakt drog jag å Micke hem våra 53 mil hem .... kom hem tre men varje minut var värt det!

Fredag - först på ett möte och sedan på ett annat möte. Känns skönt. Hem och slappa för att senare på e.m åka till Sundsvall åter igen se på hockey. Denna gång Sundsvall - Leksand! Leksand spelade verkligen ut Sundsvall 10-1!!! Hehe. Tack Emma för en underbar kväll :) Vi hade verkligen skoj å min röst mådde inte så bra efter det men det var då värt.

Lördag - micke jobbar hela dagen å jag slappar hela dagen :) helt rätt. Svärmor hit på besök en sväng och sedan var det att ta det lugnt hela kvällen. :)

Söndag - Dags till Umeå idag. Helt otroligt trevligt att få se Leksand 3 matcher i rad!!! Å Leksand vann..... Hann besöka aktuten med mickes finger oxå idag men det verkar bli bättre i alla fall :)
så var den här veckan över.

Nu har man ännu en vecka framför sig med många många underbara äventyr. Imorgon blir det utbildning med handels (söka jobb självklart) Tisdag träna, antenn, härnösand och så blir det Bispsgården till fredag!
Fredag bio??? eller har ngn annan någon ide? Lördag blir det parken i alla fall. Söndag njuta av att det är söndag :)

Ärlighet varar längst. Ibland är jag orolig över vad som kommer ske i mitt liv. Att de som betyder något för mig försvinner att man står här ensam kvar. Andra dagar är jag mest lycklig och glad över allt. Idag var det en sån dag där stora saker är verkligen små saker som att åka en skogsväg och inse mörkert är på något sätt mysigt. Andra dagar kan det var skrämmande.

Skulle ha kollat på agenda idag på partiledardebatten men jag såg istället på ensam mamma söker. Ganska underhållande program. Det kan inte vara lätt att vara med ett sånt program. All respekt för barnen som är med!!!
Finans kris råder i Sverige. Jag känner mig förvirrad över vad som egentligen pågår. Nu lånar man pengar för ditt och datten för att lösa krisen i Världen.... ja ni undrar om det blir nya börskrasch som hände 1921 i New York kommer den igen? Vad händer då???

Till sist var har tiden tagit vägen? :)

Ett stort grattis på födelsedagen Bjarne och Anton S!!!

Om man jobbar två av fyra helger ibland tre av fyra. Så händer allt det roliga på helgerna som man vill vara med på? men varför händer inget de/den helg som man är ledig på??? Kan ngn trolla fram mer tid???

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Vad du snurrar runt... :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback