Helgen...

Helgerna går väldigt snabbt.
I torsdags skulle man haft möte med Ingela Håkansson (stadsbidraget för ungdomsorganisations utredaren) men det blev inställt p.g.a sjukdom. Så det blev stan för mig själv i nga timmar vilket jag inte klagar på för jag hade mycket att tänka på. Flyget hem och det var försenat... jag har ingen lycka. Möte med arbetsgruppen för fackliga utskottet vid fyra skulle varit halv fyra men lite ändring så blev det fyra. Mötet var bra. Ska ren skriva papperna men inte hunnit med.
Sedan var det att umgås med min underbara andra hälft :)

Fredag morgon bar det åter igen väg till Härnösand denna gång till sjukhuset. Var där en timme. Åkte hem vid elva. Träna, köpte höstjacka, fixade ramar till bröllopsbilderna och så träffade man Emma. Hem och fixa lite sedan bar det väg till Husum och åt mat. Trevligt som vanligt. Senare på kvällen dock Anna, Bylla och Grundberg upp! Trevligt med besök! Det blev singstar och en tidig säng gång när det gäller oss.

Lördag - in till stan till elva för att vara på stan och dela flygblad med fackliga gruppen! Det gick bra! Viktigaste är att vi syns och att vi gör ngt tillsammans! Jag och Emma fick frågan om vi var religösa - nej sa vi båda två samtidigt och han sa tur för då kan jag äta en godis (för enklade det hela) :) Inte för jag har emot religösa men verkar ju han ha...
Innan vi åkte hem så åt vi... när vi kom hem ramlade jag mer eller mindre i hop på soffan (var och köpte singstar) så Emma och Micke sjöng å jag sov en stund. Fick ett trevligt sms - det värmde måste nämna det.... smset fick mig att le verkligen innefrån hjärtat. En sten har lossnat och jag kan enbart le!!! Vänner som få är det är vi :)
Till parken vid åtta och jobbade. Fick ett roligt besök, Tunnan!!! Tack för du kom förbi! Det förgyllde min dag ... slutade vid halv tre ovanligt tidgit men skönt att göra det någon gång oxå!

Söndag - Svärmors födelsedag. Först till Stan och fixade bort parabolen så nu är den i Skövde! Hur skönt som helst.
Sedan till Husum och såg Leksand krossa Brynäs 9-4. Kul att träffa dig igen var ju jätte länge sedan!!!!! :D Hoppas resan hem gick bra, Tunnan du är ALLTID välkommen upp hit! :)
Tillbaka till Gideå och där hade strömmen kommit tillbaka och åter igen in till stan då och fira svärmor. Hon blev glad för presenten och svärfar glad för vi kom :)
Å så äntligen hem igen och vara hemma....Så man undrar ju varför man stressar runt när det är helg :)

I veckan blir det att söka jobb, träffa underbara människor, till sthlm, å fredag jobba på parken samt umgås med Emma. Lördag fest! Å så är det söndag igen!

Satt och funderade på vänner - de sanna vännerna vilka är de???

Undra hur många ggr man ska förklara att vägen är lika långt för mig att åka till XXX som för dem att åka till mig? Konstigt men det verkar alltid vara längre åt ena hållet.

Dagarna kommer dagarna går ....

Många tankar har kommit igång i min skalle... det är jobbigt men samtidigt skönt att man börjar sortera dessa strumpor! Det är nog få som vet vad jag menar, men strumpor är bra att sortera tro mig det behövs till slut är lådan för liten och det går inte att pressa ner nga fler strumpor då är det dags att rensa och börja sortera!!!

ses och sov gott.
nu ska jag drömma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback