Så är det nu måndag

Tror ibland jag har hur mycket tid som helst för att göra det jag ska göra.
Jag har verkligen en tro på att tiden finns där och all min planering brukar lösa sig. Ja ibland går det åt skogen men oftast så har jag löst allt jag ska lösa när det är slut på dagen. Den här veckan är inget undantag. Jag har tusen saker att göra inför julen men jag måste verkligen hinna dem + att fixa julklapparna som ska fixas som inte har hunnit med (där ser ni jag nämner tiden igen) Men målet är att vara klar innan torsdagen så jag kan nöja mig i helgen som kommer.
I torsdags kom jag hem från Sthlm. Åter igen trodde jag hade mer tid men jag får väl se till att umgås med min familj när jag kan sedan då. Annars är det väl mest det vanliga, å i fredags blev det lugnt efter en hel dag på praktiken och eftersom vi skulle jobba lördag å jag måste ta det lugnt någon dag så blev det tv - å njuta av lugnet.
Lördag - börjar med städning (huva) å sedan jobba på parken. Tror verligen allt gick emot mig först men det vändes å jag ställde sedan mera upp som tomte efter våran egen Lucia. Det var ärligt talat skoj, å bjuder man inte på sig själv å vad tråkigt. För det är verkligen tråkigt att inte kunna bjuda på sig själv. Men inga bilder finnes på oss men jag lovar det kommer en repris.
Mammas telefonsamtal i lördags kändes konstigt. Men vad jag vill. F*n säger jag bara men nu har jag valt detta får det ju bli så här... fast jag är mycket glad att de tycker som de tycker om vem vet jag hamnar där till slut. Jag är ju inte den som lägger mig ner och ger upp mina drömar, har aldrig varit så och kommer aldrig vara så.
I söndags så vaknade jag av att svärmor ringde och frågade om vi skulle åka till stan. Aldrig kände jag bara jag orkar inte åka in. Så vi blev kvar hemma och tog det soft. Nästan för soft för jag var som ett tuggmummi hela dagen. Men känns bättre idag. (ska ju till Skede och träffa Carina, Johan och barnen å självklart Ove och Monica) Har blivit som ett andra hem där och det känns som man kommer hem. Jätte roligt att träffa dem igen för nu är det ett tag sedan men framför allt känns det bara så underbart skönt! :)
Sitter och har "håll mitt hjärta"med Björn Skifts i öronen å många minnen (en jätte fin låt).
Många ggr kan man bara skratta sig lycklig att man har en familj och inte är ensam över julen. Vad många människor som sitter ensama över den helgen som är mest förknippad med familjen. Jag hoppas att man har någon nära hos en som kan krama en annars sänder jag verkligen ut en kram till er alla som behöver en.
Vad vore livet i all sin glans om inte kramar fanns.
Nu ska jag nynna vidare på julsånger och skriva klart det sista som jag håller på med <3
kramar

Kommentarer
Postat av: Sofia

:) Så fint luciatåg ni hade!

Men inte jobbar vi ihop nu förrän jag vet inte när..? Jag jobbar som sagt nu på fredag & inget juldagen, men på showen den 2 januari, gör du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback