Så var det dags för motgång igen då.

Vilken morgon eller vilken början på en dag.
Bestämmer mig för att ta bussen, men missar den får i alla fall lov att ta bilen in. Kommer ca 1,5 mil börjar bilen koka. Ensam i skogen, inget vatten att fylla på bilen - går tillbaka till ett hus som finns där efter vägen å en snäll farbror hjälper mig att ordna med kylarvätska. Tack för den ängel!!!
Åker ihop om nu är det fixat - bilen kokar igen denna gång hade jag tillgång till lite vatten och kan köra ner bilen i ett garage så där står den tills M kommer in till stan och då får han och svärmor fixa det hela, jag har gjort mitt för idag med bilen.
Att man vaknar och känner på sig att det går åt fanders är ganska intressant. Men nog om min kära bil. (gillar min impreza fast nu gillar jag inte den :/)
Har fixat Ms julklapp och födelsedagspresent. Känns himla skönt - har nga julklappar kvar annars är jag klar vilket känns ännu bättre!
Veckan har annars gått fort brukar göra så när man mår bra och trivs med det man gör. I måndags som sagt var vi hos Carina och Johan i Skede. Å dessa härliga barn, snön kom då.
Tisdag fixade lite saker och gjorde klart det jag skulle. Fick även tider på Parken så man vet när man jobbar och är ledig. Kan ju alltid drömma om att få jobba mer men men. Kanske blir bra till slut för man ju hoppas. Tisdag kvällen var en lugn kväll framför tv:en. Pratade länge och väl med Emma. F*n vad jag saknar dig vännen. Blir så tomt utan dig här hemma. Jag vet du är bara ett telefonsamtal bort men ändå är det inte samma sak! Jag hoppas du förstår vad du betyder för mig *hihi* vi måste verkligen träffas när du kommer hem.
Onsdagen (alltså igår) blev det lunch med Sofia (garderobs Sofia) :) jätte trevligt och det måste vi verkligen göra om. Kul att börja umgås med flera och framför allt lika kaffetokig som en annan... ser framemot när man flyttar till Gullänget så man kan ses oftare! :)
På kvällen möte med LO Ångermanland och valledare på folkets park. Trevligt och bra möte som kom fram till mycket. Jag har lite jobb jag måste ta tag i medans jag kan fast det får vara tills jag börjar med det jag ska göra
Å nu sitter jag här och har tagit en paus för att skriva ett par rader blogg. Ikväll blir det lite TV och sedan bara koppla av vilket är ju inte helt fel.
Snart måste jag fila på en bra nyårskrönika :) å en sammanfattning över mina praktik veckor.
många kramar

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för lunch stunden :) Absolut blir det fler ggr!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback