Hemma i Gideå

Så nu sitter man här igen i sängen och denna gång tänker jag skriva blogg innan jag går och sover.
I lgheten är det ca 27 grader varmt inte lite värme alltså. Men M verkar tycka det är gott och skönt en annan är ju van med mammas hus på max 18 grader. Resan gick bra ända tills vi kom till sundsvall då det var försening med ca 1h så jag kom inte med 16.30 bussen som man skulle ha åkt med. Men nu i efterhand så gör det inget. Träffade en mycket trevlig tjej som jag satt och pratade med. Lite roligt är ju dock att det var Grunderbergs lillasyster (M:s kompis lillasyster) som jag bara hört talas om men inte träffat. Tack för pratstunden.

Anna skrev på sin bilddagbok om hur är en vän ska vara? vem säger att den personen ska vara just din vän? Kanske ändrar formuleringar Anna men principen Hur tycker du att din vän ska vara? Hur är man en vän?
Ja svaret tycker jag är ganska lätt lika så som man är tillsammans med någon som man vårdar det förhållande lika så ska man vårda en vänskapsförhållande. En vän är en person som man kan dela både sorg och glädje med. En vän är någon man kan lita på och ha ett stark band till. En vän är en person som kan vara sig själv med och ha ett ärligt förhållande med och om. En vän ska och bör finnas där om livet är extra tungt eller extra bra en dag. en vän behöver man inte fundera om man har utan den personen ska bara finnas där. Men man måste oxå vara lika delaktig både ge och ta.

Har funderat många ggr varför man stenhårt håller fast i vissa personer som egentligen inte bry sig i mig. Ärligt talat när fick jag ett spontan sms från de personerna? När ringde de? När kom de på besök eller när frågade de hur jag mår? Jag har sagt ifrån jag har inte hört av mig jag har visat genom att jag lyssnar men personen verkar inte förstå varför jag känner som jag känner. Borde vara mer rädd om de man har än vad den personen är.....

Kan inte sluta förundras över deltidsstämpling om max 75 dagar sedan får man inte deltids stämpla. Är det inte bättre att jobba så mycket som möjligt än bara gå hemma??? Måste bara förundras ytterligare hur man tänker.
Nu kan det inte vara långt borta från att säga hejdå till att säga ett nytt hej?! Jag hoppas verkligen att detta går vägen. Det skulle vara en såååååå underbart. Tänk vilken present några skulle få :) fortsätter att fundera vidare.

Imorgon blir det stan, först möte med Tina sedan träffa Emma och efter henne träffa Johanna. Hem till Bylla och se hockey och sedan blir det ngn gång på kvällen hem till Gideå.
Listan på att göra imorgon blir låååååång men dagen hoppas jag blir intressant. Å till det bästa av allt på torsdag tänker jag gå och träna. På fredag med :) Nu tänker jag inte vara förkyld något mer. Hessheten är kvar men jag tränar dock inte med rösten.

Så till slut måste dagens stor ros gå till mamma för att hon är just allt min mamma.
Dagens riskvast ingen...
Dagens citat: "solen går upp imorgon också" så sant.

nattinatti.


Grattis syster yster på födelsedagen-

Kommentarer
Postat av: Linnea Malivéz

Sv: men uscha.. Jobbigt med förkylning :/



Kram

/LM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback