Onsdag eller Torsdag

Vaknade när M ringde och väckte mig. Trodde i första ögonblicket att det var torsdag. Jag var helt väck. Men egentligen inte så konstigt eller? Ingen energi får jag när det är regn och rusk. Igår var det åska som dundrade på här. Tur att det gick över å nu när jag tittar ut kan jag se lite blå himmel så det finns hopp att det snart blir bra väder!

Igår tvättade jag upp resten av tvätten så tvätt berget är nu borta vilket är helt otroligt skönt kan nu njuta av att göra annat. det blev en "sväng" in till stan igår och umgicks med Bylla och senare med Grundberg. Vi satt hemma hos Bylla och såg på lite midsommar bilder. Man kan inte annat än att le..... :) Många bilder var det och vissa som fotograferade i midsommras ska nu inte få fota mer för jag vet inte vad man fotade för ngt. Tänkte leta reda på nga bilder och sätta in dem här :) Vi som skulle in och se Bo Kaspers men det regnade så vi hoppade det och umgicks i stället. Inte så fel enligt min mening.

Imorgon är det tänkt att jag ska vara mer social få se hur jag mår. Håller på att bli sjuk igen och det tänker jag då inte vara då man får besök nästa vecka.

Igår när det regnade och åskade som mest så satt jag läste SSU handlingar inför kongressen. Man kan inte annat en le och inse att så vidare delaktighet för funktionshinder är det då inte. Så det ska bli ett sant nöje att diskutera och argumentera om varför man ska få delaktighet. Bara det att använda hörselsslinga på möten skulle ju göra väldigt för mig. Men något fler bör tänka på också. Att anta att jag hör normalt bara för jag har hörapparater är ju samma dilemma som de som operar CI får höra att de ska göra höra normalt. Så funkar det inte. Å många ggr funderar jag på vad jag har missat då jag inte har hört allt som har sagts. Fast å andra sidan är det bara att gilla läget som det har varit och förändra morgon dagen.

Nej nu blir det att vattna blommor och sedan läsa boken som jag fick låna av Grundberg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback