Regn idag men vädret är det enda vi ej styr över

som ämnet säger är regnet det enda som vi inte styr över utan resten av dagens innehåll styr vi över.
Igår hade vi vårat eget seminarium. Jag var lite nervös innan (dock ovanligt jag är nervös) men jag blev imponerad över hur bra det gick! Se
http://www.uh.se/php/blogg/blogg.php om våran blogg här i almedalen och vad vi gör och från seminariumet. Det bästa var från seminariumet var att man fick se ilskan över orättvisorna vi har idag. Jag är jätte nöjd över semainariumet och Julia var jätte duktig som debattör.

Efter det blev det soft innan det var dags för Mauds tal i almedalen. Det jag kan sammanfatta med ett stort frågetecken vad hon egentligen ville. Jag blir bara förvirrad över vad hon egentligen ville ha sagt. (fundera ett tag att fråga hennes talskrivare som stod brevid mig vad hon egentligen pratade om) men hur som helst. Men vill tydligen slå på oppositionen och glömmer bort att man sitter själv i makten. Skära ner ännu mer på LAS?! Men vad är LAS för, det säger man inte. Det är den trygghet som gäller så våra löner inte dumpas och att man får en kontroll på det hela så det inte går snett. Men jag blir inte förvånad över dagens centeratparti. Tyvärr blir jag bara besviken. Den klassika bondeparitet har blivit nya högern. Tragisk. När de börjar prata om att skära ner mer i arbetsgivaravgiten och som så fint sa "arbetsskatten" för unga så glömmer man bort och tala om vad det är egentligen.  Den svenska arbetsgivaravgiten är följande: ålderspensionsavgift med 10,21 procent,  efterlevandepensionsavgift med 1,70 procent , sjukförsäkringsavgift med 6,71 procent , föräldraförsäkringsavgift med 2,20 procent , arbetsskadeavgift med 0,68 procent, arbetsmarknadsavgift med 2,43 procent , allmän löneavgift med 7,49 procent
Så C menar att man ska inte få samma pension när man är ung? föräldrarförsäkring? Eller vad ska de ta bort och det är fortfarande ingen SKATT i dess bemärkelse. men men ...

Efter talet gick vi och var social med varandra ute ... mycket trevligt tack för en trevlig kväll H, J, J och våran tolk.

Idag så var det som sagt regnet som mötte mig och Julia men nu skiner solen ute. God lunch.

vi träffade Marie Granlund för sossarna idag å tack för ett trevligt möte. Nu sitter vi och väntar på tiden ska gå och bloggar för jag å Julia ska på ett seminarium om politisk reklamfilm vid halv två. :)

Grattis Carina på födelsedagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback