Arlanda

Sitter på Arlanda och väntar att klockan ska gå fortare än vad den redan gör. Jag ska till Oslo i helgen och vara med på HLFUs årsmöte. Det är UH:s motsvarighet i Norge.
Arlanda är ett samhälle i sig och det är verkligen fascinerade att sitta och titta på alla som springer till sina avgångar man kan ju undra vart alla människor ska till. När mamma gick på högskolan så hade de en dramapedagog som älskade att leka lekar när jag var med. Vi lekte leken där man skulle berätta om vem som bodde i ett höghus och använda fantasin. Kan många ggr komma tillbaka till hans lek. Snacka om lekar som hade ett budskap egentligen. Lite är det så här på arlanda. Man funderar var alla ska till och varför de har bråttom...så kan det vara.

Igår var jag till Sundsvall och träffade arbetsförmedlingen och kollade min syn. Den är bra och t.o.m med blivit bättre :)
Såg på hockey igår kväll - såg Skellefteå - Fbk hemma hos Bylla, trevligt att vara där och vara social. De skulle dock skämta på canal + , det finns en spelare som heter Koskenkorva i skellefteå den ena kommentatorn sa "jag föredrar Koskenkorva" då svarade den andra "absolut" jag tror inte de förstod att de skämtade, men jag tycker det lätt lite skoj.

Jag satt och läste tidningen ångermanland på vägen ner och kunde inte låta bli läsa om regeringen går inte in med nga pengar i landsting och kommuner. Nej det har man ju förstått men min fundering är, hur ska ekonomin gå ihop och vem tar ansvaret om hela sverige rasar samman?! Om man har gjort så mycket skattesäkningar som regeringen har gjort måste man ju ta pengarna någonannanstans så klart är det men vart? Sänker man andra saker så slår det tillbaka till kommunerna och fler och fler får söka socialbidrag för sin egen ekonomi inte går ihop. Jag funderar på hur det ska gå ihop allt detta? Jag får inte det att gå ihop.
Okej de sänkte min skatt jag har nga hundralappar mer i plånboken men så höjer man andra skatter och avgifter så går man bak. Är det rätt? Å jag kan inte sluta tjatta om 75 dagars regel i a-kassan! TA BORT DEN!!! Inte imorgon NU ska den bort.

Det  får vara nog för idag, jag ska läsa en bok nu innan mitt flyg går :)

ha en trevlig helg för jag uppdaterar nog inte förrän jag åker hem på söndag.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback