Stockholm fram och tillbaka

Klockan ringde 05.45 jag flyger upp och undrar varför ringer så tidigit då slår det mig jag ska till sthlm idag på ett seminarium om teknisk hjälpmedel. Upp och stressa iväg och jag hann med flyget... :) det där på morgonen är inte alltid lätt men men... Jag tycker det är behagligt att flyga. Sitta där och läsa tidningen, äta frukost, sova en stund och så är man framme :) 1 timme senare men väl så 1 timme senare.
Att hitta dit jag skulle vara var ju ett mystrium i sig men det ordnar sig genom bra pålästa och trevliga busschafförer.
Själva dagen var ju intressant fast jag tycker summa av dagen, att man borde haft diskussionen längre och punkterna hade varit djupare. Visst det kanske inte var så mycket nytt som kom fram men härligt och politiska inkorrekta tal kom ju fram och så lyftes UH:s frågor gång på gång. Våran önskelistan som vi har för hur det kan förbättras i skolan har vi bland annat max 15 personer i klassen, slingor i gympasalen och elevmikrofoner! Det var Håkan Bergkvist som lyfte att det är viktigt att man lyssnar på eleverna! Tack Håkan säger jag bara att du använder oss som exempel på vårat material. Sedan var ju förövrigt intressanta inlägg SDR hade då och då, jag kallar de tre som talade mest för de tre musköterna från SDR.
Något annat som diskuteras var tillgägenligheten på offentliga ställen det finns olika försök som post och tillestyrelsen har haft och kommer att fortsätta med. Hej säger jag bara!!!  Ja det var ju en kort sammanfattning av seminariumet.

Dagens andra ämne är SVT - mittnytt, regionala nyheter. Nu får ni allt skärpa er. Var har eran journalistik tagit vägen? Inte där den skulle vara då. Såg inslaget från när landstingspolitikerna skulle samtala med ö-viksborna. I erat inslag låter det som de skulle vara apell och kritiken var väl mer eller mindre de hade ingen högtalare. Men de skulle ha samtal med medborgana och lyssna innan vad de sa och inte stå på torget och prata bara. Samtala är bättre och ger mer än hålla ett tal! Ta reda på fakta innan ni säger ditt eller datten! Jag tycker ni borde verkligen ge ut information OM vad som händer i sjukhusfrågan och vara en opartiskt informatör i stället för att vinkla allt och ge luddig information om ingenting!

Dagens tredje tema är Moderaterna. Jag säger Bara grattis för ni har insett att kvinnor kan! Är detta bara ett utspel för den internationella kvinnodagen som kommer på söndag eller vad är det? Läste om nu ska det bli varannan på moderaternas lista för precis den anledningen kvinnor kan! Sedan 1994 har sossarna haft det och man försöker i största mån S att ha lika många kvinnor som män i nämnder och styrelser, samt att man försöker lyfta varandra. Sedan har man kommit olika långt. Men att gå ut i pressmedelande som M gör och säga att kvinnor kan är ju som att säga innan dess har aldrig kvinnor kunnat något !!!

Apro på internationella kvinnodagen så har mamma namnstdag då! Grattis mamma!

Ja det var det jag hade egentligen att säga. Nej jag har en sak till och det är af här i ö-vik, var in igår och skulle få ett beslut om en resa. Fick veta att det gjorde inte den personen så jag vart skickade till en annan som heller aldrig hade gjort det som i sin tur skulle skicka mig till en tredje men då fick jag nog och frågade att det var konstigt att det gick att göra så förra gången jag skulle ha samma beslut! (å det var på samma ställe) Motvilligt trodde personen att göra rätt.
Att i början av veckan få veta att jag kan när som helst få hjälp av min hem förmedling och nu skulle det bli bra och de skulle lyssna på mig till att två dagar senare är motsattsen bevisad igen. Jag har svårt att lita på AF (arbetsförmedlingen) det är så bara... de har gjort det så många ggr konstiga saker emot mig... så varför ska jag tro på den nu. Men de som jobbar i höreseltemat i UMEÅ är ju fantastiska!!!

Idag har jag gjort en topp lista och en minus lista!

Toppen:
* älskade Micke som går upp och kör mig till flyget fast klockan är tidigit.
* att UH:s frågor lyfts på agendan och fler och fler förstår.

Minus:
* vägen är lång till de som står en nära!
* af:s sätt igår att hantera ett beslut!

nu ska jag gå och sova... nattinatti...

å glöm inte KVINNOR KAN :) jag kan inte låta bli ... *ler* förresten så blir det träning imorgon lördag och grattis Isabell som fyller 20 år! ;)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Tack!=)

2009-03-08 @ 16:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback