Vänskap

Jag har precis ätit våfflor på våffeldagen trevlig och gott. MUMS!!!
Idag var jag på träff med LO i h-sand. Var trevligt att diskutera valrörelsen och hur vi ska nå våra mål. Vi har en lång väg att gå men vägen dit är dock inte omöjligt.

I helgen blir det ett blandat utbyte. Hade önskat en annat senarium men så är dock fallet.
Ja ibland funderar på vem som är ens vän och inte är en vän. Vad betyder vänskap? Varför har man funnit de vänner man har funnit?! Jag är glad att jag verkligen har lärt känna alla underbara människor i denna värld. Det är härligt att även få träffa nya människor i ens värld. Som i helgen när jag lärde känna alla inom HLFU. Vilka underbara personer som verkligen har fastnat i mitt hjärta.
Men dock måste jag ibland fundera på vad man räknar som vän? Å varför är det då alltid jag som ska lyfta mobilen, smsa eller ringa å varför är det då jag som alltid ska enligt vissa hälsa på. Det är då åter igen lika långt för dig att hälsa på mig som för mig att hälsa på dig, sedan kan man ha tusen saker att skylla på men man måste ju någon gång prioitera. För någonstans i livet kommer det en punkt då man behöver en axel att gråta emot, eller nga glada tillrop eller bara ngn att dela allt det roliga då kanske man inte finns där om man inte bjuder tillbaka något.

Igår när jag å Anna var och åt lunch så kändes tiden stod stil. Egentligen vet jag inte varför det kändes så men så där minuterna blev verkligen timmar och allt bara stannade och alla andra sprang förbi i rasande tempo. Det var första gången på länge som jag kände mig inte så stressad över mitt eget liv. Å visst man fick vänta på backadpotatis men det var det värt för det var ett tag sedan man bara satt där tillsammans med Anna och filosoferad över himmel och jord.

Häromdagen fick jag reda på en sak som gjorde mig både arg, ledsen men kanske mest besviken. Kan man då sluta mobba och trakassera på internet. Vad finner man i för nytta i att såra en annan person. Såra en person som i sin tur var glad och lycklig. Nej jag vet hur det känns att var utsatt för både det ena och det andra men jag är bara så glad över jag hade de runtomkring mig som jag verkligen hade. Å jag hoppas jag kan stötta och finnas där som ngn att luta sig emot. Å till dig som har gjort detta snälla sluta upp med det, det skapar då ingen respekt från min sida och nu förstår jag vad min bror en gång sa till mig. Tack Brorsan för du finns för mig!

nu ska jag till oskarsgallerian på modevisning.

Uppdatering: Modevisning var fin, fick lite insperation på nya kläder men då fattas bara pengar och ett jobb för att kunna invenstera i dem oxå. Men det är ju en annan sak ;)

klem

Kommentarer
Postat av: Johanna S

Lördag då blir de du och jag :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback